حضور​بازیکن مصدوم در فهرست دعوت‌شده‌ها به تیم ملی انتقادهایی ​در​پی ​داشته است

هوای ایرلند در سرِ سر​مربی تیم ملی

کارلوس کرش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی فهرست بازیکنان موردنظر خود را منتشر کرد که مطبوعات ایرلند از تمایل او برای برعهده گرفتن سکان هدایت تیم ملی ایرلند جنوبی خبر دادند، خبری که فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به آن تاکید کرد کرش پس از پایان جام جهانی می‌تواند با هر کشوری مذاکره کند.
کد خبر: ۶۰۳۷۱۸

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی بیست و سوم مهر در چارچوب پیکارهای انتخابی جام ملت‌های آسیا میزبان تایلند است که کرش پس از پایان هفته دوازدهم لیگ، فهرست بازیکنان موردنظر خود را برای این دیدار اعلام کرد. فهرستی که مثل همیشه حرف و حدیث‌هایی در پی داشت. اما صرف‌نظر از این حرف و حدیث‌ها که در ادامه به آن می‌پردازیم، دیروز خبری از ایرلند به گوش رسید که فدراسیون فوتبال را سریعا به واکنش واداشت.

روزنامه ایندیپندنت چاپ ایرلند از ابراز تمایل کرش برای مربیگری تیم ملی فوتبال ایرلند جنوبی خبر داد و نوشت: کرش و رنه مئولن استین، دو دستیار سابق الکس فرگوسن از طریق واسطه‌هایی تمایل خود را برای جانشینی جیووانی تراپاتونی در تیم ملی ایرلند اعلام کرده و قرار است اواخر ماه جاری با این دو مربی وارد مذاکره رسمی شوند.

در این باره علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کرش قطعا تا جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد بود و پس از جام جهانی حق دارد با هر فدراسیون و تیمی که می‌خواهد مذاکره کند، اما ما سعی می‌کنیم قرارداد او را پس از جام جهانی تمدید کنیم. حالا که حامی مالی داریم هیچ مشکلی بابت پرداخت دستمزد کرش نخواهیم داشت.

رونمایی از اسپانسر 15 میلیاردی

اشاره علی کفاشیان به حامی مالی بود که دیروز رسما فدراسیون فوتبال آن را معرفی کرد. عباس ترابیان، رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در مراسم معرفی این اسپانسر، تصریح کرد: جذب یک اسپانسر 15 میلیارد تومانی برای فدراسیون کار ارزنده‌ای بود. تمام مواردی که در قراردادهای قبلی وجود داشت، شامل حال این قرارداد هم می‌شود، مواردی از جمله تبلیغ در سربرگ فدراسیون، تمرینات، تبلیغات محیطی و همچنین اتوبوس تیم ملی که آرم این شرکت روی آن خواهد خورد.

ترابیان در پاسخ به این پرسش که آیا مبلغ 15 میلیارد تومان برای یک سال برای تیم ملی کم نیست، گفت: بالاترین رقمی که از یک شرکت شناخته شده به ما پیشنهاد شده بود، مبلغ هفت میلیارد تومان بود، ولی همین که ما موفق شدیم این مبلغ را به 15 میلیارد تومان برسانیم، کار ارزنده‌ای بود.

وی درباره جذب اسپانسرهای فرعی فدراسیون به مهر گفت: علاوه بر این شرکت، ما می‌توانیم حتی تا 10 اسپانسر فرعی هم بگیریم. ما یک جدول اسپانسر داریم که براساس آن با پیشنهاددهندگان وارد مذاکره خواهیم شد؛ البته دیگر نمی‌توانیم با یک شرکت خودروسازی مذاکره کنیم؛ بلکه اسپانسرهای ما می‌توانند شرکت‌های مواد غذایی، الکترونیکی و... باشد.

27 بازیکن در اردوی تیم ملی

رحمان احمدی، حامد لک، دانیال داوری، مهرداد بیت‌آشور، حسین ماهینی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، هاشم بیگ‌زاده، محمدرضا خانزاده، مهرداد پولادی، جواد نکونام، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، محمد نوری، مجتبی جباری، اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، مسعود شجاعی، محمدرضا خلعتبری، علیرضا جهانبخش، یعقوب کریمی و خسرو حیدری.

بازیکنان دعوت شده به تیم زیر 22 سال

علیرضا بیراوند، امین حاج‌محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی(نفت تهران)، سیدحسین حسینی، مهران قاسمی، فردین عابدینی(استقلال تهران)، فرشاد احمدزاده، شهریار شیروند(تراکتورسازی)، محمد انصاری، مسعود ریگی(فجر سپاسی)، هادی محمدی، مسعود حسن‌زاده(داماش گیلان)، مرتضی تبریزی، محسن مسلمان، اکبر ایمانی(ذوب‌آهن اصفهان)، میلاد غریبی، امید عالیشاه، پیام صادقیان(پرسپولیس)، کاوه رضایی(سایپا)، جهان عالیان(سپاهان اصفهان)، میلاد احمدیان(پیکان تهران)، علی حیدری(پدیده مشهد)، عمار نیک‌کار(پارسه تهران)، وحید اسماعیل‌بیگی(مس کرمان)، شهاب کرمی( فولاد اهواز)، سامان نریمان جهان(گسترش تبریز).

بازیکنان تیم زیر 22 سال برای برگزاری دو دیدار دوستانه با عمان(هجدهم و بیست‌ویکم مهرماه) به اردو دعوت شده‌اند.

اعتراض به حضور بازیکن مصدوم

نکته جالب توجه درباره فهرست کرش این است که او از باشگاه فولاد خوزستان، صدرنشین مقتدر لیگ بازیکنی را به اردوی تیم ملی دعوت نکرده است، موضوعی که باعث اعتراض رسمی باشگاه فولاد به این موضوع شد.

در نامه این باشگاه به فدراسیون فوتبال آمده است: متاسفانه در فهرست اخیر مدعوین تیم ملی فوتبال، از بازیکنی دعوت شده که چندین ماه است به دلیل مصدومیت از میادین دور است(اشاره به مهرداد پولادی)، در حالی که از تیم فولاد خوزستان که متشکل از بازیکنان غالبا بومی، جوان و پرانرژی و در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر، بازیکنی دعوت نشده است. این باشگاه واقعا پاسخی در قبال خواسته به حق آنان در ارتباط با دلیل دعوت نشدنشان به تیم ملی ندارد.

اما مهرداد پولادی درباره دعوتش به تیم ملی به فارس گفت: روز اولی نیست که به تیم ملی دعوت می‌شوم. کرش صد در صد برنامه داشته که مرا دعوت کرده است. او قبلا هم برخی مصدومان را دعوت کرده بود. او برای آینده من را می‌خواهد و شاید بخواهد در این اردو من را امتحان کند، کرش نه فامیل من است و نه دوست من.

دورگه تازه وارد کیست؟

در فهرست جدید کارلوس کرش نام یک بازیکن دو رگه جدید به چشم می‌خورد. مهرداد بیت آشور که البته در آمریکا استیون بیت آشور خوانده می‌شود، مدافع جدیدی است که مورد توجه کارلوس کرش قرار گرفته است. او متولد سن خوزه کالیفرنیاست، پدر و مادری ایرانی دارد. بیت آشور در دهم آوریل 2010 در دیدار برابر شیکاگو فایر با پیراهن تیم ارت کوئکس، نخستین بازی حرفه‌ای‌اش را انجام داد و 14 روز بعد برابر چیواس موفق به ثبت نخستین گل حرفه‌ای‌اش شد. او در سال 2012 به عنوان یکی از بازیکنان منتخب لیگ آمریکا موسوم به MLS انتخاب شد و برابر چلسی 90 دقیقه‌ به میدان رفت.وی به دلیل تابعیت دوگانه‌اش این فرصت را داشت که از میان تیم‌های ملی ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند. او که در آگوست 2012 از سوی یورگن کلینزمن به تیم ملی آمریکا دعوت شد که به دعوت سرمربی تیم ملی آمریکا نه گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها