مرد شماره 2 تنیس جهان حالا فقط یک جام تا پیت سامپراس فاصله دارد

بوسه «نادال» بر سیزدهمین جام قهرمانی

رافائل نادال اسپانیایی مرد شماره دو تنیس جهان با پیروزی مقابل نواک جوکوویچ مرد شماره یک این رنکینگ موفق شد عنوان قهرمانی رقابت‌های اوپن آمریکا را کسب کند.
کد خبر: ۵۹۵۹۷۲

نادال در فینال رقابت‌ها با ارائه نمایشی خیره‌کننده موفق شد در چهار ست و با نتایج 6 بر 2، 3 بر 6، 6 بر 4 و 6 بر یک جوکوویچ را از پیش‌رو بردارد و برای دومین بار قهرمان اوپن آمریکا شود. نادال که برای ششمین‌بار جوکوویچ را در فینال ملاقات می‌کرد، با این پیروزی، رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در زمین‌های سخت را به عدد 22 رساند. نادال با این برد توانست تعداد قهرمانی‌های خود در مسابقات جایزه بزرگ (گرند اسلم) را به عدد ۱۳ برساند و خود را به یک قدمی پیت سمپراس با ۱۴ قهرمانی برساند. البته راجر فدرر همچنان با ۱۷ جام پیشتاز قهرمانی در گرند اسلم‌هاست.

نادال در پایان این فینال جذاب که سه ساعت و 21 دقیقه به طول انجامید، در حالی که بسیار احساساتی شده بود، گفت: هرگز فکر نمی‌کردم چیزی شبیه به این رقم بخورد. همه می‌دانند که چقدر این بازی برای من مهم بود. بازی در مقابل نوواک همیشه برای من بازی مهمی است. هیچ کس به اندازه او نمی‌تواند بازی مرا به اوجش برساند.

جوکوویچ که چهارمین فینال پیاپی اوپن آمریکا را تجربه می‌کرد بعد از شکست مقابل مرد شماره دو تنیس جهان گفت: نادال خیلی خوب بود. او واقعا شایسته پیروزی در این بازی و قهرمانی در اوپن آمریکا بود. بدون شک شکست در چنین دیداری ناراحت‌کننده است، اما برای من افتخاری است که در فینال اوپن آمریکا برای کسب پیروزی جنگیدم.نادال که به دلیل مصدومیت هفت ماه خانه‌نشین بود، حالا آماده است تا با چند پیروزی متوالی دوباره به نفر اول تنیس دنیا تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها