بعد از معرفی سهمیه‌های بسکتبال آسیا، اقیانوسیه و آفریقا، اکنون نوبت به ملت‌های آمریکای جنوبی رسیده است تا در مجموع رقابت‌های خود و آمریکای مرکزی و شمالی چهار تیم از آمریکا را برای بازی‌های سال آینده اسپانیا مشخص کنند. ایران، فیلیپین، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند، آنگولا، مصر و سنگال سهمیه‌های بازی‌های قاره‌های خود را به دست آوردند. جام ملت‌های اروپا نیز از بیست و دوم شهریور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۹۵۵۷۷

رقابت‌های بسکتبال آمریکای جنوبی برای معرفی سهمیه‌های این منطقه آغاز شده است که از این رقابت‌ها دو تیم به رقابت‌های جهانی راه پیدا می‌کنند که سال آینده در اسپانیا برگزار می‌شود. در دوره قبل بازی‌های جهانی، آرژانتین و برزیل حضور داشتند، اما نتایج ضعیف برزیل در دوره کنونی، این تیم را از دور رقابت‌های 2014 حذف کرد. برزیلی‌ها بدون باربوسا، هیلاریو ننه، واجاردو و تیاگو اسپلیتر به کاراکاس ونزوئلا میزبان بازی‌ها آمدند و نتوانستند در غیاب بزرگانی که در NBA دارند، کاری از پیش ببرند.

برزیل بعد از ایالات متحده آمریکا که بیشترین تعداد قهرمانی را در این بازی‌ها دارد، با چهار قهرمانی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. بعد از این تیم‌ها، پورتوریکو سه​بار و آرژانتین دو بار قهرمانی را به دست آوردند. بازی‌های آمریکای جنوبی از سال 1980 به راه افتاده است و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. در دوره کنونی بازی‌های ملت‌های آمریکای جنوبی ده تیم در دو گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند. در گروه اول پورتوریکو، کانادا، اروگوئه، جامائیکا و برزیل قرار دارند که برزیل در عین ناباوری با چهار باخت از دور بازی‌ها کنار رفت. در گروه دوم آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، دومینیکن و پاراگوئه بازی‌های دور مقدماتی را برگزار کردند.

آرژانتین دگرگون شده

پسربچه آرژانتینی که رویای بسکتبال NBA را در سر می‌پروراند، بالاخره راهی این لیگ شد تا بچه‌های آرژانتینی به وجود ستاره‌ای مانند جینو بلی در بسکتبال NBA افتخار کنند. او برای سن آنتونیو بازی کرد و قهرمانی در NBA با این تیم را نیز به افتخاراتش همچون مدال طلای المپیک 2004 اضافه کرد.

در بسکتبال آمریکای جنوبی که این روزها در کاراکاس ونزوئلا در جریان است، تیم ملی بسکتبال آرژانتین ستاره خود را به همراه ندارد. او پا به سن گذاشته و رفته‌رفته جای خود را به بازیکنان جوان می‌دهد. در کنار جینو بلی، نام‌هایی همچون دلفینو، نوچینی و پریجیونی هم دیده نمی‌شوند تا به این ترتیب آرژانتین پس از یک دهه افتخار در بسکتبال دنیا پوست‌اندازی کند. لوئیس اسکولا، تنها بازیکن باتجربه آرژانتینی‌ها در کاراکاس است تا بلکه تجربه بازیکن فینیکس سانز بتواند به جوانان آرژانتینی کمک کند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها