کد خبر: ۵۹۵۳۶۸
حق شناس : آنها خندیدند من قضاوت کردم

نسرین حق‌شناس، نخستین داور ایرانی و اولین داور زن مسلمان است که جام جهانی والیبال زنان (گراند پری) را قضاوت کرد. این رقابت‌ها در آلماتی قزاقستان برگزار شد و نماینده داوران کشورمان با سه داوری و با کسب نمر‌ه‌های قبولی از آوردگاهی معتبر به تهران بازگشت. حق شناس درباره این بازی ها به پرسش‌های «جام جم» پاسخ می دهد .

از نحوه قضاوت‌هایتان در جام جهانی قزاقستان بگویید؟

جام گراند پری در چهار کشور برگزار می‌شود و در آلماتی یک بار سرداور مسابقه قزاقستان و هلند ایستادم و نمره 95 گرفتم. در بازی برزیل ـ قزاقستان نمره‌ام 95 بود، ولی در دیدار کوبا ـ قزاقستان یک سوت اشتباه زدم و سه نمره از من کم کردند و 92 شدم؛ البته سقف امتیازها برای داوران 95 بود.

اما معیار 100 هم وجود دارد، این‌طور نیست؟

بله ولی برای مسابقاتی است که بسیار سنگین و 5 گیمه به آخر می‌رسند. از شانس من هیچ‌یک از داوری‌های من 5 گیمه نشد.

نظر زتکویچ، ناظر و مسئول داوری مسابقات چه بود؟

ایشان خیلی از قضاوت من راضی بودند و فکر می‌کنم به دلیل حضور خوبم، به مسابقات امیدهای جهان در برزیل دعوت شوم.

چند داور زن در آلماتی قضاوت کردند؟

یک خانم از لهستان و یک داور ذخیره از کشور میزبان.

درباره داوران ایرانی و والیبال ایران صحبتی نشد؟

چرا، وقتی شنیدند ما 11 داور زن بین‌المللی داریم، تعجب کردند و خندیدند. می‌پرسیدند شما که در لیگ آقایان نمی‌توانید داوری کنید، تعداد تیم‌های بانوان‌تان هم که معدود است، چگونه این همه داور زن بین‌المللی دارید.

خب، نظر خود شما چیست؟

آقای محمد حبیب عبدالله، رئیس کمیته داوران آسیا به رئیس کمیته داوران ایران توصیه کرده بود ‌به‌جای افزایش تعداد داوران سعی کنید از دو سه داورتان حمایت کنید تا به مدارج بالا برسند، اما اینجا خانم‌ها برای بین‌المللی شدن سر و دست می‌شکنند و با هم کورس گذاشته‌اند و همین نوبتی شدن اعزام‌ها، مانع‌ رشد شایستگان می‌شود.

شما اصفهانی هستید. برای مسئولان کمیته‌های بین‌المللی گز و پسته برده‌اید (به شوخی)؟

الان دیگر کار از این حرف‌ها گذشته است (شوخی) از سکه و... بپرسید، اما جدی بگویم مسئولان فدراسیون جهانی آدم‌هایی دل سیر هستند و هرگز حاضر نمی‌شوند آبروی خود و والیبال دنیا را به واسطه این‌گونه مسائل زیر سوال ببرند. اینجا شایستگی حرف اول را می‌زند و باور کنیم ما ایرانیان هم شایسته هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
-
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۰
خیلی داور خوبیه دوسش دارم با جون و دل براش آرزوی موفقیت میكنم

نیازمندی ها