وزیر ارتباطات خبر داد:

افزایش25 گیگابایتی ظرفیت پهنای باند

وزیر ارتباطات دولت یازدهم درخصوص وضعیت اینترنت در کشور گفت: در هفته دولت حدود 25 گیگابایت به ظرفیت پهنای باند کشور افزوده شد که به طور کلی می توان گفت حدود 28 درصد به این ظرفیت اضافه شده است که ما امیدواریم تا پایان امسال شاهد افزایش بیشتر نیز باشیم.
کد خبر: ۵۹۳۰۵۸
افزایش25 گیگابایتی ظرفیت پهنای باند

محمود واعظی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی که درباره وضعیت اینترنت مطرح شده بود  اظهار داشت: در هفته دولت و با افتتاح پروژه‌ای که امروز شاهد آن بودیم، حدود 25 گیگابایت به ظرفیت پهنای باند کشور افزوده شد که به طور کلی می توان گفت حدود 28 درصد به این ظرفیت اضافه شده است که ما امیدواریم تا پایان امسال شاهد افزایش بیشتر نیز باشیم که این افزایش باعث می‌شود مردم بتوانند از اینترنت با کیفیت بهتر و سرعت بیشتری استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به سوالی که درباره فیلترینگ مطرح شده بود تاکید کرد: درباره فیلترینگ نیز در حال تدوین برنامه‌ای جامع هستیم و باید به ما فرصت بدهید که در این زمینه کارهای اساسی انجام دهیم چرا که معتقدیم سایت‌های مجرمانه نباید فعالیت داشته باشند اما از سوی دیگر نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سایت‌های مفید و علمی در دسترس کاربران قرار نداشته باشند.

واعظی یادآور شد: البته حل این مشکل صرفا با حرف میسر نمی‌شود و لازم است که در این زمینه تجهیزات مختلف نیز مورد بهره برداری قرار بگیرد.

کاهش چند درصدی قیمت اینترنت

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که در حوزه قیمت اینترنت و پهنای باند مطرح شده بود، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما آن است که درصدی از هزینه‌های اینترنت را کاهش دهیم اما برای این کار لازم است حتما سازوکاری طراحی شود که شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی هم پهنای باند را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار دهند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین یادآور شد: اکنون شرکت‌های مختلف می توانند با قیمتی به مراتب ارزان‌تر در داخل کشور میزبانی شوند و سرعتی بالاتر داشته باشند و در عین حال از امنیتی بیشتر برخوردار شوند.

تعرفه‌های تلفن

واعظی به ارائه توضیحاتی درباره تعرفه‌های تلفن و تغییراتی که قرار بوده در آن‌ها صورت گیرد، اشاره کرد و گفت: ما قبول نداریم که آبونمانی که طی 30 سال مردم پرداخت می‌کردند به یکباره بیش از 30 برابر شود؛ این جهش ممکن است از نظر برخی کاربران قابل پرداخت باشد اما هستند افرادی که درآمد ثابت دارند و برای آن‌ها این هزینه‌ها مقرون به صرفه نیست چرا که این روزها برای هر یک از اعضای خانواده یک قبض موبایل هم می‌آید و اگر قرار باشد مجموع این قبض‌ها را حساب کنیم، فرد مجبور می‌شود تمام یارانه خود را به حساب مخابرات بریزد اما دولت جدید اعتقاد دارد که باید سیاست‌ها به گونه‌ای باشد که معیشت مردم دچار مشکل نشود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در عین حال بر لزوم نظارت دولت بر حقوق کاربران تاکید کرد و افزود: حقوق شهروندی از شعارهای مهم دولت جدید بوده است و به همین دلیل ما باید دقت کنیم به عنوان مثال اگر کاربری اینترنت 128 کیلوبایت خریداری می‌کند این گونه نباشد که در زمان‌های مختلف دسترسی به اینترنت نداشته باشد چرا که دولت جدید بر روی این موضوعات حساس است.

او در بخش دیگری از صحبتهای خود بار دیگر به هم کدی تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: مخابرات به دنبال هم کدسازی است که ممکن است این طرح در مجموع خوب باشد اما چه لزومی دارد مادربزرگ من که ممکن است هر چند وقت یکبار هم یک تماس بین شهری نداشته باشد هزینه‌های این طرح را پرداخت کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها