پیشکسوتان استقلال خلأ یک بازیساز را بزرگترین مشکل این تیم عنوان کردند

قلعه‌نویی، ناراضی از عملکرد آبی‌ها

استقلال با وجود حمایت خوب هوادارانش، به پیروزی یک بر صفر مقابل بوریرام تایلند رضایت داد تا از هم اکنون نگران اتفاقات بازی برگشت باشد.
کد خبر: ۵۹۰۷۴۶

گل دقیقه 2 خسرو حیدری که به گفته این بازیکن به قصد سانتر توپ وارد دروازه حریف شد، می‌توانست زمینه‌ساز یک پیروزی پرگل یا حداقل مطمئن از سوی آبی‌ها باشد اما در ادامه روند بازی به گونه‌ای پیش رفت که همین برتری یک بر صفر هم برای آبی‌ها نتیجه‌ای رضایت بخش تلقی شد.

بسیاری از بازیکنان استقلال از جمله جواد نکونام پس از این پیروزی، بوریرام را تیم برتر زمین معرفی کردند. گوران درولیچ، مربی تیم تایلندی هم در پایان این بازی از بدشانسی تیمش به عنوان بزرگترین عامل شکست مقابل استقلال یاد کرد و گفت: برخی از تیم‌ها وقتی گل زودهنگام دریافت می‌کنند کارشان سخت می‌شود، اما خوشبختانه بازیکنان ما تا پایان بازی اعتماد به نفس‌شان را از دست ندادند و تا پایان خوب بازی کردند، اما بدشانس بودند که به گل نرسیدند.

نظرات تقریبا همسو بود، چراکه امیر قلعه‌نویی هم در پایان این بازی عنوان کرد عملکرد بازیکنانش راضی‌کننده نبود. سرمربی استقلال پس از پیروزی یک بر صفر شاگردانش در لیگ قهرمانان آسیا گفت: خدا را شکر که توانستیم با همین یک گل بازی را ببریم. بازیکنان ما باید در این دیدار ایجاد موقعیت می‌کردند و به گل‌های بیشتری می‌رسیدند که این کار را نکردند.

قلعه‌نویی با تشکر از رحمتی که چند موقعیت را از حریف گرفت، افزود: ما شروع خوبی داشتیم اما بعد از گل بی‌تجربگی کردیم و در حالی که می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم به این مهم دست پیدا نکردیم. اگر مجیدی بعد از گل اول، آن صحنه را به گل دوم تبدیل می‌کرد شرایط برای ما به گونه دیگری می‌شد و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. تعویض‌هایمان هم خوب نبود و نتوانست به ما در ارائه یک بازی رو جلو کمک کند. در مجموع تیم ما بازیساز نداشت، اما با آمدن تیموریان و جمشیدیان این مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد.

ضعف استقلال در مرکز زمین از نگاه پیشکسوتان این تیم هم پنهان نماند.

مجید نامجو مطلق پس از پیروزی یک بر صفر آبی‌ها مقابل بوریرام، با بیان این‌که استقلال در خط میانی ضعف عمده دارد به نبود یک بازی ساز اشاره کرد و گفت: نکونام و تیموریان نمی‌توانند کاری که جباری می‌کرد را انجام دهند. وی افزود: مشکل عمده استقلال سرعت پایینش بود و نتوانست سرعت خود را در تمام بازی تنظیم کند. همچنین عدم بازی‌سازی در خط میانی باعث شد نتوانند فضاسازی کنند و در مالکیت توپ مشکل داشتند. گل زود هنگامی هم که به ثمر رساندند از زدن گل‌های بیشتر اشباع‌شان کرد و در ادامه حریف را دست کم گرفتند. این گل در روند بازی استقلال تاثیر منفی داشت. آنها فکر کردند بازی ساده‌ای در پیش دارند اما رفته رفته بوریرام به جریان بازی مسلط شد. استقلال تنها در یک ربع اول بازی صاحب توپ و میدان بود. در نیمه دوم باز هم تایلندی‌ها بودند که جریان بازی را در اختیار گرفتند.

بهتاش فریبا، دیگر پیشکسوت استقلال نیز بزرگترین مشکل آبی‌ها را در این دیدار حفظ توپ نکردن در میانه میدان عنوان کرد. فریبا به ایسنا گفت: پشتوانه یک گل امیدوارکننده، اما راضی‌کننده نیست. با این‌حال به طور قطع تیموریان در بازی برگشت به کمک استقلال خواهد آمد. در این میان خلا یک بازیساز در استقلال به چشم می‌خورد که امیدوارم با حضور جمشیدیان این نقیصه هم برطرف شود و استقلال در شرایطی بهتر به مصاف بوریرام در تایلند برود.

بازگشت تیموریان از دوشنبه

دکتر نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال درباره آخرین وضع مصدومان این تیم گفت: آندرانیک تیموریان شرایطش خیلی بهتر شده و اگر اینطور پیش برود از روز دوشنبه می‌تواند تمریناتش را شروع کند. هاشم بیک‌زاده هم از ناحیه چهارسر مشکل داشت که این موضوع حل شد، ولی در بازی با بوریرام کمی از ناحیه مچ پا دچار مشکل شد که البته این موضوع جدی نیست و او می‌تواند از امروز تمرین کند. احمد جمشیدیان هم تمرینات قدرتی‌اش را شروع کرده و ان‌شا‌ءالله از حدود 3 هفته دیگر می‌تواند کنار تیم باشد.

غیبت یک ماهه مجید صالح

مربی تیم استقلال تا یک ماه دیگر در تمرینات تیمش شرکت نخواهد کرد. مجید صالح که برای دیدار با خانواده‌اش پس از بازی چهارشنبه‌شب استقلال و بوریرام تایلند به آمریکا سفر کرده است به مدت یک ماه در تمرینات تیم استقلال حضور نخواهد داشت.

نتایج بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا

استقلال ایران یک ـ بوریرام تایلند صفر

گل: خسرو حیدری (2)

الاهلی عربستان یک ـ اف سی سئول کره جنوبی یک

گل: دژان دامیانوویچ (10) برای سئول و سلطان علی السوادی (81) برای الاهلی

کاشیوا ریسول ژاپن یک ـ الشباب عربستان یک

گل: ماساتو کودو (21) برای کاشیوا و فرناندو منه گازو (44) برای الشباب

گوانگژو چین 2 ـ لخویای قطر صفر

گل: داریو لئوناردو (73) و اولیویه را کاردوسو (76)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها