روحانی در مراسم معارفه وزیر کشور:

نه اصولگرایی بلکه وصول گرایی مهم است

روحانی: قول می‌دهم مردم در زمینه کالاهای اساسی مشکلی نداشته باشند

اولین جلسه کابینه جدید در پاستور

اولین جلسه هیات دولت با حضور وزیران جدید، دیروز به‌ریاست حسن روحانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۹۴۳۱

در این جلسه، وزیران، مشاوران و معاونان رئیس‌جمهور باقرائت سوگندنامه‌ای خود را ملتزم به خدمت به مردم و رعایت قانون کردند.

اعضای دولت آماده فداکاری برای پیشرفت کشور

رئیس‌جمهور در اولین جلسه هیات دولت یازدهم گفت: امیدوارم هر یک از ما در انجام وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود بتوانیم مشکلی از مشکلات را حل کرده و موجب سرافرازی ایران عزیز باشیم و زندگی مردم را بهبود بخشیم.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی با اشاره به این‌که مردم ایران با حضور در انتخابات شکوهمند 24 خرداد و رای قاطع خود به دولت تدبیر و امید، زمینه خدمتگزاری را برای ما فراهم کرده‌اند، تصریح کرد: ما بعد از تشکر از حضرت حق، از مردم به خاطر اخلاص، فداکاری، فهم و درک دقیق آنها در این مقطع تاریخی سپاسگزاریم.

روحانی با بیان این‌که در این مقطع با مشکلات فراوانی مواجه هستیم، اظهار کرد: همه اعضای دولت آماده ایثار و فداکاری هستند که باید از وسوسه شیاطین به خداوند پناه برده و از امام عصر(عج) استمداد بطلبیم. رئیس‌جمهور ادامه داد: این وعده خداوند است که اگر آماده جهاد و ایثار باشیم و مجاهدانه در این راه گام برداریم، خداوند بهترین راه و مسیر را به ما نشان خواهد داد.

روحانی خاطرنشان کرد: تردید ندارم که هیچ هدفی جز آمادگی برای ایثار و فداکاری نمی‌تواند همکاران بنده را به این راه کشانده باشد، چرا که شرایط کشور به گونه‌ای نیست که بگوییم کسی برای خواسته‌های نفسانی و رسیدن به جایگاه، این مسئولیت‌ها را قبول کرده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما آمده‌ایم تا خود، جان و آبروی خود را فدای ملت کنیم و امروز روز فداکاری و فدا کردن همه سرمایه‌ خود برای کشور و ملت است. روحانی اظهار کرد: ما اگر به عنوان دولت خود را آماده ایثار و فداکاری کنیم و مردم این را در عمل احساس کنند، مطمئنا پشتیبان دولت خواهند بود.

پشتیبانی مردم، دولت را بیمه می‌کند

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مطمئنا با پشتیبانی مردم، دولت بیمه می‌شود و دست مردم که همان دست خداوند است، پشت سر ما خواهد بود که در آن هنگام همه مشکلات و موانع برداشته شده و خداوند راه را برای پیشرفت، تسهیل خواهد کرد.

روحانی گفت: اگر نیت ما خدمت به مردم بوده و این خدمت به همه ایرانیانی که زیر چتر ایران و ایرانیت قرار گرفته‌اند، برایمان افتخار باشد، در حقیقت در همان مسیر حکومت علوی و محمدی(ص) حرکت کرده‌ایم.

زندگی مردم تامین نشود، نه اخلاق می‌ماند، نه معنویت

رئیس‌جمهور با بیان این‌که امروز اولین مسئولیت همه اعضای دولت بهبود معیشت مردم است، اظهار کرد: اگر زندگی مردم را تامین نکنیم، آنگاه اخلاق، معنویت، رابطه صحیح و اساس ایمان در جامعه باقی نخواهد ماند. روحانی تصریح کرد: همه تلاش‌ها برای این است که مردم زندگی نسبتا راحتی داشته باشند.

روحانی با تاکید بر این‌که دولت هیچ ناامیدی نداشته و هیچ مشکلی نمی‌تواند در فعالیت‌های آینده ما تاثیر گذارد، گفت: شرط آن آمادگی برای ایثار و فداکاری است و همه باید در این مسیر با یکدیگر به‌طور هماهنگ کار کنیم.

جلسات ویژه اقتصادی کابینه

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که نباید وزرا به مسائل و موضوعات پیش روی خود به صورت بخشی نگاه کنند، اظهار کرد: علاوه بر این‌که همه دولت در بخش‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید به‌طور هماهنگ عمل کنند، هر یک از اعضای دولت نیز با توجه به مسائل بخش خود، باید موضوعات فرابخش خود را مدنظر قرار دهد.

روحانی با تاکید بر این‌که مسائل اقتصادی از جمله برنامه‌های اصلی کار دولت است، خاطرنشان کرد: در این خصوص مقرر شده تا دو جلسه در هفته با حضور وزرای اقتصادی برای ایجاد چارچوبی مشخص در زمینه حل مسائل اقتصادی تشکیل شود و همه اعضای دولت در شرایط فعلی باید خود را با تصمیمات آن جلسه اقتصادی هماهنگ کنیم.

کار باید در دست مردم باشد

رئیس‌جمهور با بیان این‌که مردم به این دولت امید بسته‌اند که البته امید آنها درست و بحق است، اظهار کرد: مسیر حرکت دولت همان مسیر حل مشکلات خواهد بود؛ چرا که دولت در زمینه اجرایی همواره باید تسهیل‌کننده امور باشد. روحانی با بیان این‌که کار باید در دست مردم باشد و آنها در صحنه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر کار را به مردم بسپاریم، امور بهتر و با کیفیتی بالاتر و کم‌خرج و سریع انجام شده و نشاط به جامعه باز خواهد گشت.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اساس جامعه نشاط روحی بوده و ما باید آن را به جامعه بازگردانیم. روحانی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که کشور متعلق به مردم بوده و ما می‌توانیم بهترین تسهیل‌کننده امور در زمینه‌های مختلف برای مردم باشیم و در این صورت ان‌شاءالله موفق خواهیم بود.

روحانی همچنین در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: قول می‌دهم مردم در زمینه کالاهای اساسی و مورد نیاز مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: ‌اولین مصوبه دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی مردم بود.

وی همچنین با اشاره به بحث نجات دریاچه ارومیه گفت: قبلا قول داده بودم که در اولین جلسه هیات دولت راجع به دریاچه ارومیه که دچار مشکل است تصمیم گیری کنیم که در این جلسه تصمیم گرفتیم کارگروهی زیر نظر وزیر نیرو تشکیل شود با عنوان کارگروه نجات دریاچه ارومیه که تا دو سه ماه آینده نخستین گزارش خود را تقدیم دولت خواهد کرد.

بنابراین گزارش رئیس جمهور و اعضای هیات دولت پس از نخستین جلسه این هیات ، عکس یادگاری گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها