رییس پلیس پایتخت خبر داد:

دستگیری 550 معتاد و موادفروش منطقه شوش

مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان این که 9 درصد مصرف‌کنندگان موادمخدر زنان هستند، گفت: 62 درصد از این زنان متاهل، 35 درصد مجرد و 3 درصد مطلقه هستند.
کد خبر: ۵۸۵۵۷۵

به گزارش مهر، حمید صرامی افزود: براساس نتایج پژوهش‌های انجام شده نوع مواد مصرفی در زنان به ترتیب عبارت است از تریاک، شیشه و کراک که 3 درصد زنان معتاد نیز اعتیاد تزریقی دارند.وی توضیح داد: 50 درصد از زنان مصرف‏‌کننده مواد، مصرف را در پانزده تا نوزده سالگی شروع کرده‌اند که می‌توان از این سن به عنوان سن بحرانی برای شروع مصرف مواد نام برد. این در حالی است که پژوهش‌ها نشان می‌دهد 3 درصد از این زنان بی‌سواد، 15 درصد با تحصیلات ابتدایی، 15 درصد با‌تحصیلات راهنمایی، 41 درصد با تحصیلات دبیرستانی و دیپلم، 9 درصد فوق‌دیپلم و 17 درصد تحصیلات لیسانس دارند.

صرامی با اشاره به انگیزه‌های زنان برای شروع مصرف موادمخدر گفت: براساس نتایج پژوهش ملی صورت گرفته، دلایل شروع مصرف مواد به ترتیب عبارت است از کسب لذت، کنجکاوی، تفریح، رفع مشکلات روحی، در دسترس بودن مواد، فشار دوستان، رفع درد، کار سنگین، اختلافات خانوادگی و رفع‌مشکلات جنسی.

وی بر لزوم پیشگیری از گسترش مصرف موادمخدر در بین زنان تاکید کرد و توضیح داد: علاوه بر پرهیز از هرگونه نگاه سیاسی به مسائل و تهدیدات اجتماعی، نسبت به شناخت عمیق و فهم دقیق مسائل زنان نیز باید گام‏های جدی‏تر برداشته شود و با دوری از هرگونه هیجان‏زدگی و اقدامات مقطعی و نیز متناسب با تغییرات فرهنگی و اجتماعی کشور باید برای پیشگیری و مدیریت آسیب‌های ناشی از اعتیاد، نسخه‏‌های علمی و عملی ارائه شود تا از‌ضربه‌پذیری نهاد جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها