کوچک‌ترین کوتاهی را به حساب بی‌کفایتی‌تان خواهند گذاشت

«بلان» و چالشی بزرگ در پاریس

بازگشت لوران بلان معروف به مربیگری در سطح باشگاهی، او را احتمالا و حتی یقینا به تیمی آورده که پیش‌تر هرگز مشابه آن را دست‌کم در این سطح در اختیار نداشته و آن تیم پاری‌سن‌ژرمن مشهور است.
کد خبر: ۵۷۸۹۶۶

او البته طی دو سال سرمربیگری‌اش در تیم ملی فرانسه، گروهی سرشار از ستاره‌ها را در خدمت خویش می‌دید و او بود که روند احیای خروس‌های آبی‌پوش را بعد از حضور بحرانی‌شان در جام جهانی 2010 هدایت کرد، اما بلان بلندقد و چهل و شش ساله در دو مقطع مربیگری‌اش در بوردو هرگز تیمی به اندازه و تعدد مهره‌های سن ژرمن در اختیار نداشت و هر چند قهرمانی‌اش با بوردو در لیگ فرانسه به سال 2009 توفیقی بزرگ با تیمی دور از خصلت انباشت ستاره‌ها و به تبع آن رویدادهای پر ارزش بود، اما سن ژرمن او را مقابل چالش‌هایی سخت‌تر از همیشه قرار می‌دهد.

سن ژرمن بعد از کسب اولین قهرمانی‌اش در لیگ فرانسه طی 19 سال اخیر در فصل گذشته و رسیدن به یک‌چهارم نهایی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا و انجام یک بازی کاملا پایاپای با بارسلونا در این مرحله،‌ طبعا به کارنامه‌ای فراتر از این برای فصل بعدی چشم دارد و حتی تکرار رویدادهای فصل 2013 ـ 2012 راضی‌اش نخواهد کرد. بلان که در تیمش امثال زلاتان ابراهیموویچ و تیاگو سیلوا و همچنین خاوی‌یر پاستوره و ازه‌کیل لاوتزی را حاضر می‌بیند و لوکاس مورا یکی از پدیده‌های جدید فوتبال برزیل نیز یاور او خواهد بود، می‌گوید: «حسن بزرگ سن‌ژرمن طبعا مهره‌های نامدار آن هستند؛ ولی اگر ایراد این تیم را می‌جویید، آن نیز همین مهره‌ها هستند. این را به این دلیل می‌گویم که توقعات زیاد موجود در این زمینه دست‌های شما را می‌بندد و نمی‌توانید با خیال راحت کار کنید و کوچک‌ترین کوتاهی را به حساب بی‌کفایتی‌تان خواهند گذاشت. حتی اگر شخص شما هیچ نقشی در شکل‌گیری آن نداشته باشد، با این حال من برای این شغل پرخطر آماده‌ام و هراسی هم از یک ناکامی احتمالی ندارم و کار خودم را می‌کنم.» بلان در سن‌ژرمن جانشین کارلو آنچلوتی شده است. این ایتالیایی با رها کردن سن‌ژرمن حائز سمتی شده که شاید مهم‌ترین پست زندگی‌اش باشد و آن جایگزینی خوزه مورینیوی پرتغالی در رئال مادرید است.

یوفا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها