ادامه محکومیت جهانی انفجار بیروت

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب بیروت پایتخت لبنان و زخمی شدن بیش از 50 نفر در این انفجار در روز سه‌شنبه، موجی از واکنش‌های بین‌المللی را همراه داشته است. سران کشورها و سازمان‌های بین‌‌المللی ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار حفظ وحدت گروه‌های مختلف لبنانی شده‌اند.
کد خبر: ۵۷۸۳۱۹

به گزارش ایسنا، شورای امنیت سه‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای این انفجار را بشدت محکوم و مردم لبنان را به تلاش برای حفظ وحدت ملی دعوت کرد. 15 کشور عضو شورای امنیت در این بیانیه به اهمیت احترام همه احزاب سیاسی لبنان به سیاست خویشتنداری این کشور در قبال درگیری‌های سوریه اشاره و اعلام کردند، کمک مالی به لبنان که پذیرای بار سنگین آوارگان سوری و فلسطینی است، امری ضروری است.

دولت آمریکا با محکوم کردن این انفجار مدعی شد، مشارکت حزب‌الله در درگیری‌های سوریه اهانت به دولت لبنان و اعلامیه بعبدا است. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا با محکوم کردن انفجار جنوب بیروت اعلام کرد: این خشونت‌ها نشان می‌دهد مردم لبنان امروز نیاز به تقویت وحدت ملی برای برقراری ثبات، امنیت و صلح در کشورشان دارند. اکمل‌الدین احسان‌اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هم در بیانیه‌ای انفجار بیروت را محکوم و تاکید کرد با همه اقدامات خشونت‌آمیزی که غیرنظامیان بی‌گناه و اموال عمومی و خصوصی را در هر جا هدف قرار داده، مخالف است. هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در بیانیه‌ای ضمن توصیف انفجار بیروت به اقدامات خشونت‌آمیز بزدلانه، هدف این اقدام را ضربه زدن به ثبات لبنان و ایجاد فضای رعب و وحشت میان مردم این کشور دانست و اعلام کرد این اقدام غیرقابل قبول است. دولت فرانسه نیز در بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم لبنان برای تلاش جهت دوری از خشونت و حفظ وحدت ملی، انفجار جنوب بیروت را بشدت محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها