انفجار در «بئر العبد» در ضاحیه جنوبی بیروت هر چند در ابتدا نمادی از قدرت معارضان سوری در انتقام گیری از حزب الله عنوان شد اما با افشای اسناد جدید از این انفجار ، جهان باردیگر شاهد رسوایی معارضان سوری گردید.
کد خبر: ۵۷۹۲۳۱
انفجار رسوایی‌ها

گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه با این ادعا که انتقام حضور حزب‌الله در منطقه القصر سوریه را گرفته‌اند بر ادامه این حملات تاکید کردند. آنها بر این ادعا بودند که از نظر نظامی و تسلیحاتی به چنان توانایی دست یافته‌اند که می‌توانند منافع حزب الله را در لبنان هدف قرار دهند و انفجار در جنوب بیروت نیز بخشی از این اقدامات بوده است.  

 اسناد و نتایج آزمایش‌ بمب‌های به کار گرفته شده در انفجارهای بیروت نشان می‌دهد که این تجهیزات متعلق به رژیم صهیونیستی است.

با توجه به اینکه معارضان سوری همزمان با انفجارها مسئولیت آن را پذیرفته و آن را اقدامی در جهت انتقام گیری از حزب الله عنوان کرده بودند، افشای نقش محوری صهیونیست‌ها در انفجارهای بیروت چند اصل را آشکار می سازد. نخست آنکه ادعای استقلال جریان معارضه امری واهی است و آنها دست پرورده صهیونیست‌ها و غرب می‌باشد. مسلما گروه‌های دست دوستی به دشمن ملت و تمامیت ارضی سوریه داده است نمی‌تواند نقش ناجی مردم سوریه را داشته باشد. همراهی این گروه‌ها با رژیم تروریستی صهیونیستی خود گواهی بر ماهیت تروریستی این گروه‌ها است که رویارویی ارتش سوریه با آنها برای حفظ امنیت کشور را ضروری می  سازد.

دوم آنکه نقش صهیونیست‌ها در تسلیح گروه‌های معارض سوری به خوبی نشان می‌دهد که تحولات سوریه نه برگرفته از مطالبات مردمی بلکه توطئه‌ای از سوی دشمنان مقاومت است که تلاش کرده‌اند تا با ایجاد فضای بحرانی در سوریه نهایتا، این کشور و کل محور مقاومت را به چالش بکشانند.

ترکیبی از صهیونیست‌ها، کشورهای مرتجع عربی و غرب برای آنکه بتوانند سیاست‌های ضد مقاومتی خود را اجرایی سازند به فتنه انگیزی در سوریه پرداخته و اکنون نیز در لبنان این سیاست را پیگیری می‌کنند.

نکته مهم آنکه انفجار بیروت نقاب از چهره کشورهای غربی و عربی برداشت که با ادعای حمایت از بشریت و حقوق بشر به دخالت در امور سوریه و تسلیح گروه‌های معارض می‌پردازند در حالی که در حقیقت آنها به حمایت از تروریست‌هایی مبادرت می‌ورزند که از سوی محور تروریسم دولتی جهان یعنی رژیم صهیونیستی حمایت و تسلیح می‌شوند تا به کشتار انسان‌های بی‌گناه در سوریه و لبنان بپردازند.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها