ایران زمین

کاهش آمار زندانیان در استان قم

مدیرکل اداره زندان‌های استان قم گفت: آمار زندانیان در زندان‌های این استان در سال‌های اخیر کاهش و سیر نزولی داشته است،‌ به‌طوری که آمار زندانیان امسال نسبت به سال قبل 1500 نفر کاهش دارد.
کد خبر: ۵۷۳۶۷۹

محمد قطبی با اشاره به خدمات الکترونیکی در اداره کل زندان‌های استان قم گفت: ملاقات‌های کابینی، الکترونیکی و نیز مرخصی به زندانیان اختصاص داده می‌شود و در زمینه پیوند خانوادگی زندانیان با جامعه علاوه بر ملاقات‌ها، اقدامات روانشناختی نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: سوادآموزی زندانیان الزامی است و امکان آموزش‌های احکام، خانواده و آموزش عالی نیز برای آنها فراهم شده است که در این زمینه بیش از 35 نفر از روحانیون حوزه علمیه با اداره کل زندان‌های استان قم همکاری می‌کنند.

قطبی با بیان این‌که ارائه آموزش‌های عالی به کارکنان موجب کاهش خطرات و آسیب‌های درون زندان‌ها شده است، عنوان کرد: مباحثی چون تزریق و خودزنی کاهش بسیاری داشته و حتی به صفر رسیده است.

این مقام قضایی در باره وضع خانواده زندانیان در قم نیز گفت: با توجه به این‌که بیش از 900 خانواده زندانیان در قم زیرپوشش خدمات قرار دارند ولی نیمی از درآمد زندانیان نیز به خانواده آنها و 30 درصد به زندانی و 20 درصد باقیمانده برای زندانیان پس‌انداز خواهد شد.

رئیس کل زندان‌های قم درخصوص نحوه استفاده زندانیان از امکانات تشویقی زندان اظهار کرد: مطابق یک فرم ارزیابی که برای هر یک از زندانیان در نظر گرفته شده، در صورت کسب امتیاز لازم می‌توانند از امکانات تعیین شده استفاده کنند و در هریک از پنج مکان تابع ما که اردوگاه، زندان، زندان باز، بازداشتگاه و کانون اصلاح و تربیت است، قرار داده شوند. ‌/‌ایسنا

آتش‌سوزی در منطقه کوه دیل گچساران

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی از عرصه‌های طبیعی و مراتع منطقه حفاظت شده کوه دیل در گچساران روز یکشنبه گذشته در آتش سوخت.

محمد جهان آرا شروع آتش‌سوزی در منطقه کوه دیل گچساران را حوالی ساعت 15 روز یکشنبه گذشته عنوان کرد و افزود: به‌دلیل سخت گذربودن و پراکندگی عرصه، مهار آتش‌سوزی بسختی صورت گرفت. اما خوشبختانه با کمک نیروهای مردمی و دستگاه‌های خدمات‌رسان سرانجام دیروز آتش خاموش شد.

وی با بیان این‌که دلیل آتش‌سوزی مشخص نشده است، گفت: هنوز میزان اراضی منابع طبیعی و مراتع که دچار آتش‌سوزی شده نیز مشخص نشده است. ‌/‌ایرنا

تعرفه برق ساوه گرمسیری محاسبه می‌شود

نماینده ساوه و زرندیه گفت: با آغاز فصل تابستان تعرفه برق شهرستان ساوه گرمسیری محاسبه می‌شود.

شهلا میرگلوبیات افزود: اجرا شدن مصوبه تعرفه برق گرمسیری از درخواست‌های مردم حوزه انتخابیه بود که با پیگیری‌ها به تصویب هیات دولت رسید.

وی با اشاره به این‌که شهرستان ساوه گرم‌ترین شهرستان استان مرکزی است، افزود: از این پس در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور نرخ برق در ساوه ارزان‌تر از پیش محاسبه می‌شود.

نماینده ساوه و زرندیه ادامه داد: براساس مصوبه هیات دولت مقرر شد علاوه بر شهر ساوه تعرفه برق در شهر زرندیه نیز به عنوان جزئی از مناطق گرمسیری سطح 4 برای مدت دو ماه در سال (تیر و مرداد) چون مناطق گرمسیری محاسبه شود. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها