جام جم آنلاین: آلمان زادگاه آلبرت اینشتین ، از چهارشنبه سال بزرگداشت صدمین سالگرد سه نظریه از چهارنظریه این فیزیکدان بزرگ را که نگاه انسان را به جهان تغییر داد ، آغاز می کند.
کد خبر: ۵۷۲۷۸

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، گرهارد شرودر ، صدراعظم آلمان فردا رسما سال اینشتین ، مجموعه ای از رویدادها برای بزرگداشت معروفترین نام در علوم را آغاز خواهد کرد.
بزرگداشت اینشتین همزمان با سال جهانی فیزیک است که سازمان ملل در تلاش برای ایجاد علاقه تازه به رشته ای که دچار افولی نگران کننده شده ، اعلام کرده است.
دولت آلمان اعلام کرد: در این سال به این انسان آزاده ، صلح طلب ، شهروند جهان و دوراندیش که در سن 26 سالگی جهان علم را دگرگون کرد ، ادای احترام خواهد شد.
اینشتین که در 1879 در جنوب آلمان به دنیا آمد سه اثر در سال 1905 نوشت که تصور انسان را از جهان مادی بکلی تغییر داد.
وی با طرح درک قوانین حرکت ، انجام تجاربی را برای اثبات وجود اتم ها برای انسان فراهم ساخت. وی با شناسایی نور به عنوان اجزای انرژی به نام فوتون تاثیر فتو  الکتریک را توضیح داد و جایزه نوبل سال 1921 را به دست آورد.
او سپس با طرح تئوری مخصوص نسبیت استدلال کرد که فاصله و زمان مطلق نیستند. کاری که به ارائه فرمول E=mc2 او انجامید فرمولی که برای ساختن سلاح های اتمی ضروری بود.
او مانع علمی حتی بزرگتری را ده سال بعد از سر راه بشر برداشت و آن هنگامی بود که نظریه کلی نسبیت را تعریف کرد فرمولی که براساس آن جاذبه و همچنین حرکت بر زمان و مکان تاثیر می گذارند.
اینشتین در سال 1919 که یک خسوف پیش بینی های او را تایید کرد که کشش جاذبه نور را خم خواهد کرد به شهرت جهانی دست یافت. این نخستین نظریه مهم جدید درباره جاذبه در طول 250 سال بود.
اینشتین پس از پایان جنگ جهانی اول به صلح طلبان پیوست اما با به قدرت رسیدن آدولف هیتلر در سال 1933 زندگی در آلمان برای او دشوار شد.
وی پس از این که نازی ها خانه اش را در برلین غارت کردند به امریکا فرار کرد و به تدریس در دانشگاه پرینستون پرداخت.
اینشتین در سال 1955 در 76 سالگی درگذشت. خاکستر جسد او را در جایی پنهانی پخش کردند اما از مغزش برای مقاصد علمی در امریکا نگهداری می شود.

آغاز سلطنت ایوان مخوف
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها