ائتلاف بعد از انتخاب

قدیم‌ترها هنوز خبرگزاری‌ها اختراع نشده بودند، اما از قول بهلول عاقل نقل می‌کنند که در مسیری داشت می‌رفت، دید که عده‌ای دارند مسجد می‌سازند. پرسید: «برای که می‌سازید؟» گفتند: «از برای خدا». گفت: «احسنت!»
کد خبر: ۵۷۲۴۸۵
ائتلاف بعد از انتخاب

شب شد. بهلول با آژانس، خود را به مسجد رسانید و بر سر در آن، نام خویش را حکاکی و منقوش کرد. صبح که سازندگان مسجد آمدند، از دیدن نام مسجد در شگفت شدند و فشارشان پایین فتاد.

پس به نزد بهلول رفتند که: «این چه کاری بود کردی؟ مسجد را ما بسازیم، آنگاه نام تو بر بالای آن باشد؟» بهلول، تبسمی کرد بدتر از صد تا فحش و گفت: «مگر نگفتید که بنای مسجد را از برای خدای می‌سازید؟ خب پس چه فرقی می‌کند که نام کی بر سردر آن باشد؟...» جماعت در فکر فرو رفتند و این بار آنها گفتند:«احسنت!»

در قضیه انتخابات ریاست جمهوری هم تمامی نامزدها اعلام کردند که برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا آمده‌اند. بعضا با هم دست به ائتلافاتی هم زدند که البته خیلی سفت و محکم نبود.

همان زمان ما در همین محل که رهنمودهای طنزآمیز ارائه می‌فرماییم، به نامزدهای محترم یک نوع ائتلاف مدل جدید هم پیشنهاد دادیم که اسنادش در شماره‌های یکی دو روز مانده به برگزاری انتخابات، موجود است.

پیشنهاد ما ائتلاف 1+5 بود؛ یعنی اگر یک نفر از شش نفر رئیس‌جمهور شد، آن پنج نفر دیگر دست در دست هم و سپس دست در دست وی نهند به مهر، تا در راه خدا میهن خویش را کنند آباد.

خیلی‌ها خندیدند، چون زبان ما طنز بود، اما الآن که انتخابات برگزار شد و رئیس‌جمهور انتخاب شد، واقعا خوشحالیم که همه نامزدها، دست به همان ائتلافی زدند که ما پیشنهاد داده بودیم.

هر پنج نفر چون واقعا برای رضای خدا نامزد شده بودند، بلافاصله که آقای روحانی از سوی ملت برگزیده شد، به رئیس‌جمهور منتخب، تبریک گفتند و به زبان و بیان مختلف اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری و همیاری و همراهی نمودند. چندان که کل ملت حال کردند.

شاهد مثال: «آقای دکتر قالیباف، شهردار تهران، با رئیس‌جمهور دیدار کردند و بعدش به خبرنگاران گفتند که یکی از صحبت‌هایی که در جلسه با دکتر روحانی مطرح شد، این بود که بنده برنامه‌های خود را به طور کامل به ایشان ارائه دهم و ایشان نیز از آن استفاده خواهند کرد.»ـ به نقل از جراید درگیر با مشکل کاغذ!

این دیدار و این گفتار،نه تنها در تائید و تصدیق عرایض معقول ما بود، که مشت محکمی هم بود برای خنثی‌سازی شایعاتی که از طریق امواج پیامکی پس از انتخابات شکل گرفته بود که مثلا شهرداری به همه شهروندان تهرانی اعلام کرده که از حالا خودتان آشغال‌های خود را جمع کنید. که مثلا اگر از امروز درختان شهرتان را آب دادم. که مثلا اتوبان امام علی و تونل توحید و تونل و پل طبقاتی صدر و باغ پرنده‌ها و دریاچه چیتگر و امثالهم تا اطلاع ثانوی تعطیل...!

فلذا احسنت به شهردار جهادی تهران که بی‌هیچ ادعایی با مهربانی و تواضع، دست همکاری با رئیس‌جمهور منتخب مردم را به نرمی و گرمی فشرد. نه تنها از ادامه خدمت دلسرد نشد، که از همان روز شنبه که نتایج اعلام شد، مجددا کارش را در شهرداری از سر گرفت و چراغ اتاقش روشن شد. اشاره می‌کنند که چراغش هم کم‌مصرف است.

ایشان همچنین به خبرنگاران گفته که شهرداری بر اساس قولی که داده، پروژه صدر را مردادماه به پایان خواهد رساند. لهذا باز هم احسنت!

بسته پیشنهادی: الان تیم ایران در قلب کره به تیم ملی کره گل زد و صعود کرد به جام جهانی، فلذا خیلی حوصله صغرا ـ کبرا چیدن بیشتر (که البته به اندازه کافی چیده شد) نداریم و فقط یکی دو نکته عرض می‌کنیم که همین طور یک چیزی عرض کرده باشیم.

1ـ سفت کردن ائتلاف: دیگر نامزدها هم با آقای رئیس‌جمهور منتخب که با کلید تدبیر و امید آمده تا به‌کمک ملت، قفل‌های زیادی را باز کند؛ آن ائتلاف 1+5 را محکم‌تر دنبال کنند که کار از محکم کاری عیب نمی‌کند.

2ـ افتتاح دو نفره: آقای قالیباف، شهردار تلاشگر و خوشفکر تهران، کار مهربانی را تمام کند، پروژه عظیم صدر را همزمان با آغاز به کار دولت افتتاح کند و حتی در معیت ایشان، که دوست و دشمن بدانند و به چشم خود ببینند که چگونه یک شهردار که زحمت اصلی یک پروژه عظیم‌الجثه را کشیده، در کنار رئیس‌جمهور منتخب مردم (و رقیب انتخاباتی‌اش در دوران شیرین نامزدی که نقشی در پیشرفت پروژه نداشته)، در راه رضای خدا فقط به عمران و آبادی مملکتش فکر می‌کند و نه به هیچ چیز دیگر که بعضی‌ها فکر می‌کردند یا ممکن است فکر کنند. (البته ما فکر می‌کنیم که فکر می‌کردند.. شاید اصلا فکر نمی‌کردند!)

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها