«نیش زنبور» با بازی عطاران و کیانیان؛ امشب ساعت 21

فیلم «نیش زنبور» روز سه شنبه ساعت ۲۱و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱از شبکه نمایش پخش خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۴۷۳۹
«نیش زنبور» با بازی عطاران و کیانیان؛ امشب ساعت 21

 

فیلم «نیش  زنبور» روز سه شنبه ساعت ۲۱و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

فیلم سینمایی «نیش زنبور» به تهیه کنندگی علی سرتیپی محصول سال ۱۳۸۸است. کارگردانی این فیلم کمدی را حمیدرضا صلاحمند برعهده داشته است. فیلم نامه «نیش زنبور» را سروش صحت نگاشته و مسعود سلامی فیلمبرداری و سیامک مهماندوست تدوین این فیلم را انجام داده است. رضاکیانیان، رضا عطاران، مریلا زارعی، ژاله صامتی، رضا داوود نژاد و بیتا سحرخیز بازیگران اصلی فیلم «نیش زنبور» هستند.

رضا کیانیان بازیگر هفته شبکه نمایش در فیلم «نیش زنبور» با حضور در یک کاراکتر خاص بسیار خوب ظاهر شده است. نقش آفرینی او در کنار بازی رضا عطاران در قالب یک فیلم کمدی بسیار خوب از آب درآمده و می‌توان فیلم «نیش زنبور» را تجربه‌ای موفق به عنوان یک فیلم کمدی برای کیانیان دانست.

 

داستان فیلم «نیش زنبور» از این قرار است که رضا و اسد، دو شیاد و کلاهبردار به تمام معنا هستند که با صحنه سازی از پیرزنان پول می‌گیرند و زندگی می گذرانند. در جریان دستگیری رضا در سر یکی از صحنه‌ها و سپس آزادی او، رقابتی بین این دو برای کنار زدن دیگری شکل می‌گیرد و..

 

فیلم نیش زنبور دومین فیلم بلند سینمایی حمیدرضا صلاحمند است. صلاحمند چند سال پیش با ساخت فیلم زمانه نتوانست انتظاراتی را که کارشناسان سینمایی از او داشتند، برآورده کند. او دستیاری کارگردانی را در محضر بزرگانی همچون بیضایی انجام داده بود و برای همین، بسیاری گمان می کردند که او با بهره‌گیری از آموخته‌ها و تجربیاتش در این حیطه، می‌تواند خود را در مقام یکی از امیدهای اساسی سینمای ایران قرار دهد؛ کاری که ۲دهه پیش واروژ کریم‌مسیحی با ساخت فیلم پرده آخر انجام داد و از دستیاری‌اش در محضر بهرام بیضایی کمال استفاده را برد.

«نیش و زنبور» یک کمدی جمع و جور است که ادعای خاصی ندارد اما ظرفیت سرگرم کردن تماشاگر را برای یکی دو ساعت دارد. برخلاف بسیاری از آثار لوده‌پردازِ چند وقت اخیر سینمای ایران، «نیش زنبور» به‌رغم استفاده از یک موضوع پرقابلیت برای این جریان (موضوع ازدواج با پیرزن‌ها)، خود را کمتر به مرز این گونه روال‌های منحط نزدیک می‌کند.

فیلم داستانش را به نحو درستی تعریف می‌کند و در معرفی شخصیت‌ها و شناسه‌های هویتی‌شان و نیز روایت‌پردازی‌ای شسته رفته کم نمی‌آورد. طبعا کسی انتظار ندارد با فیلم «نیش زنبور»، ادراکات عمیق فکری و حسی اش برانگیخته شود، ولی حداقل فیلم ساحت خود را همواره بالاتر از جریان‌های سخیف کمدی نگه می‌دارد. در نیش زنبور با انواع ساخت‌های کمدی روبه‌رو هستیم؛ از کمدی کلامی که بیشترین وجه کار را به خود اختصاص داده‌اند گرفته (مثل شوخی با واژه دربند که هم ایهام مناطق شمالی تهران را در بر دارد و هم در حبس بودن را تداعی می‌کند یا از بین بردن مرز شعر و ترانه‌های کوچه بازاری نازل، و... تا شوخی‌های موقعیتی (مثل آفتابه مسی در دست رضا موقع حضور سر میز یا کتک خوردن رضا از هم‌سلولی‌های جدیدش و یا داخل یخچال شعر نوشتن) تا شوخی‌های بصری (مثل ایهام در هدف رضا از دویدن به سوی همسرش پس از آزادی از زندان که در نهایت به در آغوش گرفتن بچه‌اش منجر می‌شود) و حتی کمدی‌های پرجنب و جوش (مثل تعقیب و گریز پلیس و اسد در ساختمان که در لابه‌لای آسانسورهای بالا و پایین‌رونده و مکان‌های دیگر شکل می‌گیرد یا ماجراهای شمع کیک تولد پیرزنی که اصرار دارد خود را کم‌سن و سال جا بزند). روایت فیلم مسیر منظمی دارد و دوری و نزدیکی رضا و اسد در نسبت با یکدیگر روندی متوازن به اثر و روایت آن بخشیده است.

فیلم «نیش و زنبور» روز سه شنبه ساعت ۲۱و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
۰
۰
ممنون از اطلاعتان.

نیازمندی ها