نشست افزایش حق مسکن دوباره متوقف شد

3 ماه مذاکره برای 10 هزار تومان

وعده‌ای که در گرو تشکیل جلسه ماند

سه‌شنبه 10‌/2‌/92 ـ ایسنا: سرپرست وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از موافقت رئیس‌جمهور و بررسی موضوع افزایش حق مسکن و خواربار کارگران طی هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۶۸۶
وعده‌ای که در گرو تشکیل جلسه ماند

یکشنبه 15‌/‌2‌/‌92 ـ خبرگزاری‌ها: مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد داد.

دوشنبه 30‌/2‌/‌91 ـ مهر: به دلیل سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گیلان، نشست ویژه شورای عالی کار به منظور تعیین حق مسکن و خواربار لغو و به آینده موکول شد.

حتما وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخوبی می‌داند اقشار مختلف مردم و از جمله کارگران شریف و زحمتکش، خیلی خوب مسائل مختلف را درک و تحلیل می‌کنند. آنان رفتار و گفتار مسئولان و رسانه‌ها را بیش از آنچه فکر می‌کنیم زیر ذره‌بین دارند.

بنابراین این قشر محترم و پرتحمل از این نکته غافل نمانده‌اند که وقتی سرپرست وزارتخانه‌ای در آستانه کسب رای اعتماد از مجلس برای تصدی پست وزارت، وعده‌هایی می‌دهد و با موج‌سواری بر جریان‌سازی ناشی از اعلام این وعده‌ها در رسانه‌ها به مجلس می‌رود، اکنون که زمان اجرای آن وعده‌ها و وفای به‌عهد است، چه می‌کند.

در شرایطی که میلیون‌ها کارگر زیرفشار اقتصادی، به وعده‌های مسئولانی چون وزیر محترم دلخوش کرده و روی هر هزار تومان آن حساب بازمی‌کنند، باید گفت افزایش نه‌چندان قابل توجه حق مسکن (که در هفت سال اخیرروی رقم 10 هزار تومان ثابت مانده) و حق خواربار شاید برای وزیر محترم، رقم ناچیزی باشد، ولی بر ای یک کارگر حتی ضروری و حیاتی است تا بتواند بخش اندکی از مشکلات معیشتی خود را با آن التیام دهد.

لذا مقایسه این رفتار دوگانه در قبل و بعد از وزیر شدن پرسش‌های بسیاری را مطرح می‌کند. آیا واقعا تصدی چهار ماهه یک پست وزارت، ارزش چنین عملکردی را دارد؟ آیا این مقام محترم و ارشد به اهمیت مولفه صداقت و نقش آن در مدیریت اسلامی واقف است؟ آیا چنین چرخشی در گفتار و عمل سرمایه گرانبهای اعتماد به دولت را بیهوده هدر نمی‌دهد؟ آیا کارگران از این پس به وعده‌های این‌چنینی دل خواهند سپرد و هزینه این‌گونه رفتارها را چه کسی خواهد پرداخت؟...

و آیا حقیقتا سفر بهاری به خطه سرسبز گیلان، مهم‌تر بود یا تشکیل جلسه تعیین حق مسکن و خواربار کارگران؟!

مجید عباسقلی ‌- ‌گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها