توصیه‌هایی برای والدین

نقص شنوایی در کودکان

به گفته یک پزشک شنوایی‌شناسی، تکرار عفونت‌های گوش در طولانی‌مدت می‌تواند موجب آسیب به سیستم شنوایی، ایجاد اختلالات یادگیری و همچنین اختلالات شناختی مانند نداشتن تمرکز در کودکان شود.
کد خبر: ۵۶۴۵۴۶

دکتر نیما رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که گوش میانی در کودکان دوره دبستان و پیش‌دبستان مستعد ابتلا به عفونت است، گفت: توصیه می‌شود به دنبال سرماخوردگی‌های شدید، شکایت کودک از درد گوش و گرفتگی در گوش، برای ارزیابی و پایش سیستم شنوایی به پزشک مراجعه شود.

وی افزود: در این سنین می‌توان با انجام تست‌های رفتاری میزان درگیری و آسیب به سیستم شنوایی را مورد بررسی قرارداد تا میزان و نوع عفونت گوش میانی برای درمان از سوی پزشک مشخص شده، اقدامات درمانی مناسب انجام شود.

این دکترای شنوایی شناسی تصریح کرد: در نوزادان یا کودکانی که قادر نیستند درد گوش خود را بیان کنند، معمولا بی‌قراری و دست‌زدن زیاد به گوش یا گریه‌های زیاد می‌تواند نشان‌دهنده نوعی اختلال در گوش باشد.

رضازاده با تاکید بر این که این عفونت‌ها باعث کم شنوایی‌های موقت در کودکان می‌شود، خاطر نشان کرد: جدیدترین بررسی‌ها در دنیا نشان‌دهنده این است که تکرار عفونت‌های گوش در طولانی‌مدت می‌تواند باعث آسیب به سیستم شنوایی، ایجاد اختلالات یادگیری در کودکان و همچنین اختلالات شناختی مانند عدم تمرکز در کودکان شود. وی تصریح کرد: عفونت‌های گوش در کودکان باید به موقع تشخیص داده شود و در صورتی که درمان دارویی امکان‌پذیر نباشد یا بیمار به درمان مقاومت نشان دهد، بر اساس صلاحدید پزشک گوش و حلق و بینی باید عمل جراحی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها