معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان غربی از شناسایی شش‌گونه جدید گیاه دارویی در طبیعت و مراتع استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۵۴۰

به گزارش مهر، مقصود قربانی با اشاره به شناسایی ‌شش‌گونه جدید گیاه دارویی شامل آویشن، اسطوخودوس، بادرنجبویه، گل راعی و آرتیشو یا کنگرفرنگی افزود: اکنون 1200 گونه گیاهی در رویشگاه‌های طبیعی ارومیه وجود دارد که بیش از 50 درصد از این تعداد گونه گیاهی مصرف دارویی دارد و اکنون به صورت سنتی از حدود 150 نوع استفاده و 42 نوع گیاه دارویی در آذربایجان غربی کشت می‌شود.

وی با اعلام این‌که بذر گیاهان دارویی به متقاضیان کشت این گیاهان به صورت کشت الگویی توزیع و برای اولین‌بار گیاه آلوئه‌ورا به شکل گلخانه‌ای در مهاباد کشت می‌شود، اظهار کرد: هدف از توسعه کشت گیاهان دارویی در استان، توسعه سطح زیرکشت، افزایش تنوع و کیفیت گیاهان دارویی و شناسایی مناطق مستعد جهت کشت گیاهان دارویی درسطح استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادمه داد: متاسفانه افزایش قیمت و مصرف بالای گیاهان خوراکی و دارویی ازقبیل ریواس، کنگر و آویشن باعث برداشت بی‌رویه محصولات تولیدی از مراتع شده و افراد محلی و فروشندگان سودجو بدون توجه به اصول بهره‌برداری و حفظ منابع ژنتیکی موجود به برداشت اقدام کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها