معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی با اعلام این‌که بیش از سه میلیون نفر باید تا دو سال آینده باسواد شوند، گفت: صفر مطلق در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی معنی ندارد و برخی افراد با توجه به شرایط خاص جسمی و روانی امکان سوادآموزی ندارند.
کد خبر: ۵۶۳۹۴۵

محمد مهدی‌زاده در گفت‌وگو با مهر درباره تحقق برنامه ریشه‌کنی بی سوادی افزود: به‌دلیل معلولیت‌های جسمی و روانی امکان آموزش برخی افراد براساس استانداردهای تعیین شده سازمان بهزیستی وجود ندارد. از سوی دیگر برخی گروه‌های هدف سازمان نهضت سوادآموزی ممکن است تا پایان برنامه پنجم توسعه از گروه هدف خارج شده و به سن بالای 50 سال برسند.وی درباره این‌که تا پایان برنامه پنجم توسعه قرار بود بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شود، اظهار کرد: با توجه به مواردی که ذکر شد به صفر رساندن بی سوادی در کشور نمی‌تواند معنای خاصی داشته باشد. منظور از ریشه‌کنی بی‌سوادی، با سواد کردن اکثریت قریب به اتفاق افراد جامعه است.مهدی‌زاده ادامه داد: اگر بخواهیم با همین روال کاری امروز با سواد کردن افراد را ادامه دهیم، چندان نمی‌توان به ریشه‌کنی در دو سال آینده خوشبین بود.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی درباره تعداد افرادی که قرار است تا پایان پرنامه پنجم توسعه باسواد شوند، گفت: سه میلیون و 456 هزار و 181 نفر باید تا پایان برنامه پنجم باسواد شوند. البته باید انگیزه افراد را برای سوادآموزی بالا برد و سیاست‌های تشویقی را برای سوادآموزی در نظرگرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها