ولایتی در جمع دانشجویان تبریز:

دردهای اقتصاد ایران معالجه فوری می‌خواهد

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری پیشرفت ساماندهی معیشت مردم را جزو اولیت‌های رئیس آینده ذکر کرد و گفت: دردهای اقتصاد ایران، معالجه فوری می‌خواهد.
کد خبر: ۵۶۰۸۱۱
دردهای اقتصاد ایران معالجه فوری می‌خواهد

علی‌اکبر ولایتی  عصر امروز  در ادامه سفر خود به تبریز، در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت و سخنرانی خود را به موضوع از مقاومت تا اقتدار در امور بین‌الملل اختصاص داد.

مشاور مقام معظم رهبری در ابتدای این سخنرانی با بیان ویژگی‌های ژئوپلتیک ایران و تاثیرگذاری کشورمان در تمام تحولات و رویدادهای مهم منطقه گفت: اگر خودمان را محصور کنیم، پیشرفت نخواهیم کرد و رابطه با کشورهای همسایه در این میان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با مرور دوره‌های مختلف تاریخی و قوت و ضعف حکومت‌های مختلف موجود در ایران، اظهار کرد: هر‌گاه خواسته‌ایم قدرتمند باشیم، نسبت به همسایگان بی‌تفاوت نبوده‌ایم و نباید رابطه با دیگر کشورها را کم اهمیت جلوه داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح قدرت معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، آن را مدیون عوامل مهمی چون تدابیر حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری، ایثارگری رزمندگان، ایستادگی و بصیرت ملت قهرمان ایران و تلاش‌های مدیران و مسئولان کشور دانست و افزود: اکنون همگان به این قدرت ایران معترفند و پس از بیداری اسلامی در منطق نیز علاقه ملت‌ها برای ارتباط با کشورمان بیش از گذشته نمود دارد.

ولایتی در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان پاسخگوی سئوالات آنها بود و در خصوص مهمترین اولویت رئیس جمهور آینده گفت: ساماندهی معیشت مردم نکته بسیار مهمی است و دردهای اقتصاد ایران، معالجه فوری می‌خواهد.

وی در تشریح برنامه‌های خود برای این موضوع اظهار داشت: کنترل قیمت‌ها در بازار نکته بسیار مهمی است و نمی‌شود هر کس هر قیمتی روی کالا یا خدمات خود بگذارد و بی‌دلیل آن را افزایش بدهد.

این عضو ائتلاف پیشرفت، ضرورت احیای صنایع و کارخانجات را متذکر شد و گفت: توجه ویژه به بخش کشاورزی نیز نباید فراموش شود چرا که نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد و کشورهایی که در این عرصه پیشرفت کرده اند، هیچگاه یارانه را از بخش کشاورزی خود حذف نکرده‌اند.

ولایتی در خصوص زمان مشخص شدن ائتلاف پیشرفت نیز با بیان اهمیت وحدت اصولگرایان گفت: ثبت‌ نام سه عضو ائتلاف به این معنا نیست که هر سه نفر با هم در انتخابات شرکت می‌کنیم، اگر ما به صور جدی فعالیت نکنیم، مردم هم ما را جدی نخواهند گرفت.

وی در پایان در پاسخ به سئوالی درباره عمل به وعده‌ها در صورت رئیس جمهور شدن گفت: مراقبت از نفس کار سختی است اما تلاش خود را خواهم کرد.

ولایتی درباره نوشتن و خواندن به زبان آذری نیز گفت: همان‌طور که امام راحل و رهبر انقلاب گفته‌اند آذربایجان خدمات بسیاری به ایران داشته و من اشکالی در این کار نمی‌بینم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها