ما و سایر ملت که هر چه در این هفشده ماه آزگار، حنجره‌مان را خسته و دچار استهلاک کردیم؛ هیچ افاقه نکرد که نکرد. فقط خرج خودمان را بالا برد که تا الان، چند بار به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کردیم. توصیه همه‌شان هم این بوده که کمتر داد بزنیم.
کد خبر: ۵۵۸۹۱۶
کلید گم گشته، خودرو وا نمیشه

حالا ما هیچ؛ ولی کار به جایی کشیده که اعصاب وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به هم ریخته و ما راضی به این فقره نیستیم.

ایشان دو روز پیش در کمال ناراحتی، زبان به گله گشادند و گفتند که: «رئیس‌جمهور به بلاتکلیفی قیمت‌گذاری خودرو پایان دهد.»

باری؛ به هر جهت، الان اوضاع قیمت‌گذاری شفاف خودرو قفل کرده و جوری که بویش می‌آید، ظاهرا کلیدش هم باید گم و گور شده باشد. بویژه آن که روز گذشته هم خودروسازان محاسبه شورای رقابت را براساس فرمول نادرست خوانده‌اند.

در راستای کلید و قفل خودرو:

کلید گم گشته و در وا نمیشه/ اگر پیدا بشه هم جا نمیشه!

اگر دیروز می‌شد وا و جا شه/ همون دیروز بود، حالا نمیشه!

بسته پیشنهادی: درست است که هر قفلی یک کلیدی دارد و هر کلیدی به قفل خودش می‌خورد؛ اما این دلیل نمی‌شود که هر قفلی را هر کسی و هر کلیدی بتواند باز کند. فلذا در راستای باز کردن قفل قیمت خودرو، لازم است که ما نیز به سهم خود کمک‌های اولیه خود را ارائه دهیم:

1 ـ قفل‌شناسی: به دقت ملاحظه شود که قفل قیمت‌های خودرو، دارای رمز و پسورد و از این‌جور سوسول بازی‌ها نباشد. اگر بود، آنگاه بررسی شود که پسوردش دست کیست؟ و اگر کاشف به عمل آمد که دست کیست؛ تحقیق و تفحص گردد که حالا طرف، کجا می‌گردد و در خانه کیست؟

2 ـ موضوع مناظره: به قدری الان باز کردن قفل بخت قیمت خودروها موضوعیت دارد و بحث روز است که به نظر من در مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای ریاست‌جمهوری امسال،یک قفل روی میز مناظره بگذارند و از نامزدها بخواهند که اگر راست می‌گویند، آن را باز کنند. سایر قفل‌ها پیشکش!

3 ـ استفاده از قفل‌شکن: همه شما قطعا فیلترشکن دیدید. خب چرا از نوع قفل‌شکن آن استفاده بهینه نکنیم؟ از کسانی که در امور مربوط به فیلترینگ و فیلترشکن تخصص بالایی دارند و تمامی هم و غم و هوش و حواسشان به همین چیزهاست؛ تقاضا کنیم که لااقل برای خدا در این زمینه ورود پیدا کنند. قفل‌شکنی عرضه کنند که دولت بتواند به مدد آن قفل قیمت خودروها را بشکند.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رامین
Spain
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
اگر از روز اول واردات خودرو آزاد بود الان به این شكل نبود. یكی جواب مردم شهید پرور را بدهد!!!
lp
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
اینا همش مسخره كردن مردمه

نیازمندی ها