جدیدترین تحقیقات انجام شده در مرکز ناباروری یزد

تشخیص بیماری قبل از تولد جنین

دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی طب تولید مثل استان یزد گفت: با پیشرفت علم ژنتیک در کشور به ویژه در این استان ، تشخیص ناباروری و بیماریها قبل از تولد جنین در حال بررسی است.
کد خبر: ۵۵۵۵۲۷
تشخیص بیماری قبل از تولد جنین

مهدی کلانتر در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره طب تولید مثل در استان یزد گفت: علم ژنتیک و تولید مثل در ایران پا به پای کشورهای توسعه یافته در حال توسعه است و اکنون ایران از نظر متخصصان ورزیده و تکنیکهای پیشرفته از دنیا عقب نیست.

وی افزود: پیشگیری از به دنیا آمدن نوزادان معلول، مهمترین موضوع مد نظر متخصصان ژنتیک دنیا است و در استان یزد هم، متخصصان علم ژنتیک در پژوهشکده علوم تولید مثل استان یزد در حال بررسی و تحقیق بر گزینه ای هستند که جنین تا قبل از تولد از معلولیت و بیماریها تشخیص داده شود و تا حدودی در این مرکز نتیجه  گرفتیم ولی باید در آینده ای نزدیک به روشهای تشخیص قبل از تولد جنین برسیم.

یک سوم مقالات ارائه شده به این کنگره در رابطه با ژنتیک بوده است

این متخصص ژنتیک اضافه کرد: در پنجمین کنگره بین المللی طب تولید مثل استان یزد، یک سوم مقالات ارائه شده در رابطه با ژنتیک بوده و این نشان از رشد کشور در زمینه این علم دارد.

کلانتر اظهارداشت: علم ژنتیک باید پا به پای علوم تولید مثل رشد کند چرا که تشخیص بیماریهای ناشی از ناباروری و بیماریهای ژنتیکی جنینی در این علوم ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی افزود: کوتاهی ما در قرون گذشته باعث ایجاد فاصله ای طولانی با دانش ژنتیک مدرن در ایران شده است اما خوشبختانه طی چند سال اخیر، محققان و پژوهشگران ایران به این علم توجهی دوباره داشته و پیشرفت های چشمگیری هم به دست آورده اند.

کارشناسان و متخصصان علم ژنتیک مرکز ناباروری استان یزد در حال بررسی و تحقیق در زمینه تشخیص زود هنگام بیماری جنین قبل از تولد هستند که در آینده ای نزدیک به نتیجه خواهد رسید.(مهر)

newsQrCode
برچسب ها: ژنتیک
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها