عید امسال 23 شبکه رادیویی با برنامه‌های‌ مفرح همراه شنوندگان شدند

صدای رادیو در نوروز شنیدنی‌تر بود

رادیو امسال نیز همچون سال‌های گذشته در ایام نوروز همراه شنوندگان بود و با برنامه‌های سرگرم‌کننده، شادی و نشاط را به شنوندگان هدیه کرد. اطلاع‌رسانی درباره وضع راه‌ها، مسائل ایمنی مربوط به نوروز، وضع آب و هوا و معرفی نقاط گردشگری نیز از دیگر فعالیت‌های رادیو در ایام عید بود.
کد خبر: ۵۵۲۳۴۳

امسال 23 شبکه‌ رادیویی با برنامه‌های مفرح، شاد، جذاب، تاثیرگذار و با رویکرد تفریحی، سرگرمی و اطلاع‌رسانی عید باستانی نوروز را جشن گرفتند.

رادیو در سال جدید کار خودش را با پخش همزمان پیام نوروزی مقام معظم رهبری، پخش مستقیم سخنان معظم‌له از جوار بارگاه مطهر امام رضا (ع) از شبکه‌های ایران، معارف و قرآن و همچنین پخش پیام ریاست محترم جمهوری به مناسبت آغاز سال نو آغاز کرد و تا آخرین روز نوروز با ویژه‌برنامه‌های متنوعش با شنوندگان همراه شد.

در هفته اول تعطیلات نوروز 1857 برنامه رادیویی با زمان حدود1240 ساعت شامل ویژه‌برنامه‌های تحویل سال، عنوان سال، نمایش، طنز، برنامه‌های ادبی و فرهنگی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی، تولید و پخش شد.

ارتباط مستمر با پلیس راه، هلال احمر، راهنمایی و رانندگی، بیمارستان‌ها، کاروان‌های راهیان نور، استان‌ها و مراکز گردشگری ویژگی اصلی این برنامه‌ها بود.

علی‌اکبر خدابخش، مدیر روابط عمومی معاون صدای رسانه ملی ضمن اعلام این مطلب گفت: پخش همزمان صلوات خاصه امام رضا (ع) در روز سال تحویل، پخش گزارش‌های مردمی و ارتباط با مراکز مختلف استان‌ها درخصوص معرفی جذابیت‌ها و نقاط گردشگری و برقراری بیش از450 ارتباط زنده و مستقیم رادیویی برای پوشش اردوی راهیان از ده شبکه رادیویی از دیگر فعالیت‌های شبکه‌های رادیویی در ایام نوروز بود.وی پخش برنامه‌های طنز، ترکیبی و همچنین ارائه برنامه‌های مختلف در راستای تبیین فرمایشات هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری را از دیگر فعالیت‌های شبکه‌های رادیویی در ایام نوروز برشمرد و افزود: این برنامه‌های کارشناسانه و گفت‌وگومحور پیرامون نامــگذاری سال و با حضور بیش از 50 نماینده مختلف مجلس شورای اسلامی و تعدادی از وزیران برگزار شد که شامل تحلیل‌های مختلف در راستای فرمایشات معظم له درخصوص انتخابات و نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی می‌شد. وی گفت: در یک حرکت نمادین 23 شبکه رادیویی در ساعت 12روز 12 فروردین اقدام به پخش همزمان و سراسری سرود جمهوری اسلامی ایران کردند. همچنین به مناسبت پاسداشت روز سیزدهم فروردین، روز طبیعت برنامه‌هایی با موضوع احترام به طبیعت و حفظ محیط‌زیست تقدیم مخاطبان شد.

مدیر روابط عمومی صدا گفت: در این ایام شبکه رادیویی پیام به عنوان رادیوی نوروزی و به منظور انعکاس اطلاعات مورد نیاز مردم در زمینه‌های مختلف از جمله وضع آب و هوا، وضع راه‌ها و جاده‌ها و نقاط گردشگری فعالیت کرد.

به گفته خدابخش، تولید و پخش روزانه برنامه‌های رادیویی به صورت زنده و میدانی از برج میلاد و باغ موزه قصر ازدیگر فعالیت‌های شبکه‌های رادیویی بود.

سعید توکلی، مجری ویژه‌برنامه سال تحویل رادیو ایران با عنوان «روز نو، نوروز نو» درباره ویژگی‌های این برنامه گفت:‌ ارتباط زنده‌ای که با گوشه و کنار ایران برقرار کردیم، حس ملی بودن کار را به مخاطب القا کرد. گزارشگرانی از مشهد، اصفهان و شیراز با برنامه ما همراه شدند و لحظه به لحظه اتفاقات شهرهای مختلف را پوشش دادند. این برنامه رادیویی لحظاتی نیز با برنامه زنده شبکه آموزش ارتباط برقرار کرد و فرصتی پیش آمد که مردم گویندگان رادیو را ببینند.

او با بیان این که امسال رادیو در ایام عید بهتر از تلویزیون عمل کرد، افزود: برنامه‌های سال تحویل رادیو حس و حال بهتری دارد. در تلویزیون بازیگران چهره را دعوت می‌کنند و برنامه به واسطه چهره‌ها محبوب می‌شود. اما رادیو بیشتر با زبان مردم صحبت می‌کند.

توکلی افزود: در چند سال گذشته حرکتی در معاونت صدا ایجاد شده که برنامه‌های مناسبتی را ارزیابی می‌کنند. امیدوارم این اتفاق برای برنامه‌های نوروزی هم رخ دهد و بهترین‌های رادیو در ایام عید معرفی شوند.

مرور دیالوگ‌های بهاری در رادیو نمایش

رادیو نمایش امسال با برنامه «107 و نیم سال به از این سال‌ها» به استقبال سال تحویل رفت. مارال دوستی، مجری این برنامه گفت: 107 و نیم سال به از این سال‌ها برنامه‌ای تفریحی، نمایشی بود که با رعایت ویژگی‌های رادیو نمایش مردم را در لحظه تحویل سال سرگرم می‌کرد. این برنامه در قالب مسابقه و نمایش اتفاقات سال تحویل را با زبان طنز مرور می‌کرد. مثلا نمایشی اجرا شد که جای انگشت مهمانان در ظرف سمنو مانده بود. یا این که تنگ ماهی به زمین می‌افتاد و اتفاقات طنز دیگر.

وی افزود: همچنین اشاره‌ای بــه فیلم‌های اکران شده در بهار داشتیم و دیالوگ‌هایی که در آن اسمی از عید و بهار آمده است. دوستی درباره میزان مخاطبان برنامه‌های نوروزی رادیو توضیح داد: در نوروز مخاطبان فعال کم می‌شود و بیشتر کسانی به رادیو گوش می‌کنند که در رفت و آمد به مهمانی یا سفر هستند. ولی در مجموع تعداد مخاطبان رادیو بیشتر می‌شود و این نکته را می‌شود از تعداد بالای پیامک‌ها فهمید.

برنامه‌های زنده پرمخاطب‌ترند

ژاله صادقیان امسال با اجرای مسابقه رادیویی «دوراهی» از رادیو ایران با شنوندگان همراه شد. او درباره حال و هوای این برنامه به جام‌جم گفت:‌ در این مسابقه تفریحی برد و باخت خیلی مطرح نیست و قرار است در کنار خانواده‌ها بگوییم و بخندیم و لحظات شیرینی را سپری کنیم.

وی افزود:‌ سوالات این مسابقه اطلاعات عمومی مردم را محک می‌زند و به موضوعات آشپزی، ایرانشناسی و فرهنگ مربوط می‌شود.

صادقیان که در هفت سال گذشته اجرای برنامه‌های ویژه سال تحویل را به عهده داشته در این رابطه گفت:‌ در ایام نوروز برنامه‌های صبحگاهی و عصرگاهی بسیار پرمخاطب هستند. شبکه‌هایی مثل فرهنگ مخاطبان خاصی دارند و تکلیفشان مشخص است. برگ برنده شبکه‌های عمومی مثل رادیو ایران نیز برنامه‌های زنده‌شان است. مردم از این برنامه‌های زنده انتظار ایجاد فضای شاد و بانشاط را دارند. بهار با آمدنش شادی را می‌آورد و رادیو هم باید خودش را با این فضا هماهنگ کند.

مثلث رادیو، پلیس و مردم، ترافیک نوروزی را مدیریت کرد

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر نقش تعیین‌کننده رادیو در کنترل ترافیک پرحجم نوروزی، افزود: مثلث رادیو، پلیس و مردم سبب شد در تعطیلات نوروزی امسال که سه هفته بود، ترافیک سنگین نداشته باشیم.

اسکندر مومنی به جام‌جم، گفت: پیام و توصیه‌های پلیس به وسیله رادیو به گوش مردم می‌رسید به همین دلیل موردی مانند چهار سال پیش نداشتیم که یک نقطه برای 24 ساعت قفل شود.

وی ادامه داد: رادیو مانند قرارگاهی عملیاتی و اطلاع‌رسانی عمل کرد، در نتیجه با کمک پلیس و رادیو، ترافیک نوروزی امسال مدیریت شد. به گفته مومنی، رادیو تنها رسانه‌ای است که پلیس می‌تواند از طریق آن به موقع آخرین محدودیت‌های ترافیکی را به اطلاع رانندگان برساند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: بعضی وقت‌ها حوادثی مانند ریزش سنگ و قیچی شدن کامیون‌ها سبب می‌شد تا به اجبار مسیرهایی را مسدود کنیم، اما خدا را شکر به وسیله رادیو می‌توانستیم رانندگان را از این محدودیت‌ها باخبر کرده تا آنها مسیر‌های جایگزین را بشناسند.مومنی برای نمونه به سه روز پایانی تعطیلات نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: پلیس از طریق رادیو از مردم خواست برنامه خود را برای بازگشت در روزهای چهاردهم و پانزدهم فروردین تنظیم کنند تا در روزهای پایانی با ترافیک سنگین روبه‌رو نشویم. خوشبختانه پیام پلیس به بهترین شکل به مردم رسید و آنها طوری برنامه‌ریزی کردند که ما در روز پایانی خیلی از محدودیت‌های ترافیکی را در جاده هراز و چالوس برداشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها