نتایج مطالعات مرکز پژوهش های اقتصادی و بازرگانی انگلیس:

5 میلیون انگلیسی دچار فقر غذایی هستند

یک گزارش تازه درباره وضعیت اقتصادی خانواده های انگلیسی نشان می دهد که بیش از چهار میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت 60 میلیونی این کشور هم اکنون از فقر غذایی رنج می برند.
کد خبر: ۵۴۷۲۲۵
5 میلیون انگلیسی دچار فقر غذایی هستند

 نتایج مطالعات مرکز پژوهش های اقتصادی و بازرگانی انگلیس که روز سه شنبه منتشر شد، حکایت از این دارد که افزایش قیمت ها، کاهش درآمد خانواده های طبقات پایین و تعقیب سیاست ریاضت اقتصادی توسط دولت، اقشار ضعیف جامعه انگلیس را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

ˈدر حال حاضر خانواده های کم درآمد بیش از 10 درصد درآمد خود را صرف تهیه حداقل مایحتاج غذایی خود می کنند که در برخی خانواده ها این نسبت تا 25 درصد هم می رسد.ˈ

بر اساس این گزارش، خانواده های کم درآمد انگلیس در حال حاضر مصرف میوه را حدود 20 درصد و مصرف سبزیجات را حدود 12 درصد کاهش داده اند و چنین خانواده هایی در معرض سوءتغذیه و عواقب منفی ناشی از آن قرار دارند.

مرکز پژوهش های اقتصادی و بازرگانی انگلیس اعلام کرد: در حال حاضر پایین ترین دهک جامعه بیش از 23 درصد از درآمد خود را صرف خرید موادغذایی می کند در حالی که بالاترین دهک که ثروتمندین قشر جامعه انگلیس را در بر می گیرد، بطور متوسط حدود چهار درصد از درآمد خود را برای تهیه مواد غذایی هزینه می کند.

در پی بحران اقتصادی سال 2007 میلادی، تعداد خانواده های انگلیسی که کمک های غذایی از سازمان های خیریه دریافت می کنند نیز افزایش قابل توجهی یافته است.

به عنوان مثال در سال 2008 میلادی فقط 26 هزار نفر در فهرست بانک غذایی بنیاد خیریه ˈتراسل تراستˈ قرار داشتند که این رقم در سال 2012 میلادی به 280 هزار نفر افزایش یافت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
بیچاره ها باید براشون جشن نیكوكاری بگیریم در كشورمون ،خدا را شكر ما ازاین جور مشكلها نداریم
f.m
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
سران كشور ها به خود ببالند كه چه برنامه های را اجرا می كنند و جهان را به كدامین سو می رانند این در تمام جهان صدق می كند و زمانی كه همه ی این ستم دیده ها بخواهند در مقابل این سرمایه داران قیام كنند چه خواهد شد ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
وای بیچاره ها چقدر بدبختن خوب بگین بیان ایران اینجا همه چی هست برنج مرغ پسته فقیر هم نداریم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
حالا به نظر شما چند میلیون ایرانی دچار فقر غذائی هستند. بااین گرانی ،بااین تورم ، برید آمار بگیرید.مطمئنم غیر از آقازاده ها و...... 99% مردم ایران این مشكل را دارند . باز آنها آمار دارند .كشور ما چی ؟ این خبر هم ازآن خبرهاست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باربد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
چند میلیون ایرانی دچار فقر غذایی هستند ؟
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
۰
۰
چراكسی نمی گه داخل ایران چقدردچارفقرداریم؟!!!؟؟

نیازمندی ها