آغاز چانه‌زنی 3 جانبه در دور دوم

جزئیات برگزاری نشست ویژه مزد 92

سرپرست وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت تعامل بیشتر، هم‌جوشی و همکاری با تشکل‌های کارگری تاکید و آمادگی خود را برای تحقق مطالبات کارگران اعلام کرد.
کد خبر: ۵۴۲۳۶۴
برگزاری سریع‌تر جلسات تعیین دستمزد

اسدالله عباسی در نخستین نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری، امضای قراردادهای سفید امضای کارگران را مورد انتقاد و نکوهش قرار داد و گفت: کارگران باید امنیت شغلی داشته باشند و ما برای کمک به ایجاد و حفظ امنیت شغلی کارگران نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

وی برگزاری سریع‌تر جلسات تعیین دستمزد با نمایندگان کارگری و کارفرمایی را خواستار شد و گفت:‌ تعیین دستمزد باید منطقی و مبتنی بر واقعیات و نیازهای روز جامعه باشد.

عباسی گفت: برای رسیدن به رقم واقعی دستمزد باید عواملی همچون کاهش هزینه‌های تولید و تامین معیشت خانوار کارگری مدنظر قرار بگیرد.

وی در عین حال پیش‌بینی سبد کالایی و کمک‌های غیرنقدی دولت برای کارگران را به جهت افزایش توان خرید خانوارهای کارگری خواستار شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان این‌که کارگران حق استفاده رایگان از مراکز رفاهی،‌ تفریحی و ورزشی را دارند، گفت: هم اکنون بیش از 260 پروژه کارگری در کشور در دست اجرا است و این پروژه‌ها با هدف تامین رفاه جامعه کارگری و در مسیر اهمیت دادن به جایگاه و نقش کارگران در کشور اجرا می‌شود.

وی قول مساعد داد که نشست دوم با نمایندگان تشکل‌های کارگری در فروردین ماه و پس از تعطیلات عید باشد.

سرپرست وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره اصلاحیه قانون کار گفت: لایحه در کمیسیونهای مجلس در دست بررسی است و آن چیزی که مسلم است فعلا در حد پیشنهاد است و اصلاح و تصویب آن منوط به استفاده و اخذ نظرات نمایندگان تشکلهای کارگری خواهد بود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها