برای ریو فردیناند این روزها در مقایسه با چند ماه پیش به منزله بهشت است. گران قیمت ترین مدافع جهان توپ گرد، خیلی بهتر از آنچه تصور می رفت ، پس از 8 ماه محرومیت به میدان بازگشت.
کد خبر: ۵۳۵۹۹

پشتیبانی جالب توجه باشگاه منچستریونایتد از این بازیکن که در آزمایش دوپینگ شرکت نکرده بود او را از نظر روحی در شرایط مطلوب قرار داد تا بتواند فقط به بازگشت فکر کند.
فردیناند در دوران محرومیت خود، هر هفته حقوق 60هزار پوندی اش را تمام و کمال دریافت می کرد و با شرکت در تمرین های تیمش ، خود را آماده نگه داشت.
اولین بازی او مقابل لیورپول با استقبال گسترده هواداران شیاطین سرخ روبه رو شد. فردیناند در 2ماه اخیر بسیار خوب بازی کرده است.
به طوری که اکتبر، در تیم منتخب ماه فوتبال اروپا قرار گرفت. فردیناند در مصاحبه با مجله matchاز بازگشت دوباره اش به میدان می گوید:


ریو! تو حالا پس از 8 ماه به میدان برگشته ای و در مسابقه ها می درخشی. این چند ماه چطور بود؛
خب ، سعی می کنم به آینده نگاه کنم. من خیلی برای بازگشت به مسابقه ها صبر کردم. دوران بسیار سختی بود.
نشستن روی سکوها و تماشاکردن بازیها خیلی ناامیدکننده بود. من هیچ وقت دیدن مسابقه هایی را که خودم می توانستم در آن بازی کنم ، دوست نداشته ام.

احساس می کنی چه چیز را در این چند ماه از دست داده ای؛
بازی کردن جلوی تماشاگران. هواداران منچستریونایتد در الدترافورد فوق العاده هستند. آنها جو بسیار خوبی را در ورزشگاه ایجاد می کنند که واقعا نمی توان درباره آن توضیح داد.

به زمین رفتن و بازی کردن برای مردمی که پول می دهند تا بازی شما را ببینند، لذت بخش است.
شنیدن آوازهای آنها در حالی که کنار همبازی هایتان هستید، مهمترین چیزی است که در این چند ماه ، آن را از دست دادم.

سرالکس فرگوسن پس از اعلام محرومیت تو چه گفت؛
بهترین چیزی که او گفت این بود، به خاطر بیاور که مصدوم نیستی و می توانی هر روز تمرین کنی. این بهترین نصیحتی بود که من در آن مدت شنیدم.
تمام مدت محرومیتم تمرین کردم و کنار بازیکنان و دست اندرکاران باشگاه بودم.

بنابراین بسختی تمرین کردی؛
بله. من پیش از شروع تمرین ها در سالن ژیمناستیک تمرین انفرادی می کردم. پس از این که تمرین های تیمی به پایان می رسید هم دوباره به سالن ژیمناستیک می رفتم.
من حتی سخت تر از زمانی که محروم نبودم ، تمرین کردم. دیگر بازیکنان به من می گفتند ما فکر می کردیم تو به تعطیلات خواهی رفت ، ولی من با تمام توانم تمرین کردم و مثل همه بازیکنان ، تابستان به تعطیلات رفتم.

آیا از نظر شخصیتی در این چند ماه تغییری در خود می بینی؛
نه. فکر نمی کنم. من مسوولیت خودم را می دانم و دوستانم را می شناسم و این را خوب می دانم که کدام هواداران بیشتر نگران وضعیت من هستند.
اریک کانتونا، افسانه منچستریونایتد در دهه 90 چنین محرومیتی را متحمل شده بود... او فوق العاده بود و مردم چیزهای زیادی راجع به او به من گفته اند؛ اما باید به تنهایی راجع به این مساله فکر کنم و خودم راه را بیابم.
این یک قضیه علمی نیست و به شخصیت هرکس برمی گردد که چطور با چنین وضعیتی کنار بیاید.

حالا می خواهی همه چیز را فراموش کنی؛
دقیقا. نمی خواهم راجع به این اتفاق زیاد صحبت کنم. به نظر من اگر درباره مسائل با دید منفی نگاه کنید، ناامید خواهید شد و این با شخصیت من که دوست دارم همیشه خوشحال باشم و بخندم ، متفاوت است.

آیا هنوز مثل گذشته زیاد فوتبال نگاه می کنی؛
بله. برادر من برای وستهام بازی می کند و من بیشتر از گذشته بازیهای او را تعقیب می کنم. من بازی او را برای تیم زیر بیست و یک ساله های انگلیس دیدم و او عالی بازی کرد.
همیشه از تلویزیون فوتبال ها را پی می گیرم و یک طرفدار سرسخت این ورزش هستم.

حتما دیدن قهرمانی آرسنال در لیگ برتر خیلی برایت مشکل بوده است.
بله. برای همه ما مشکل بود، چون ما آن را نبرده بودیم. من حتی احساس حسادت می کردم. از این ناراحتم که در ترکیب تیم نبودم تا به بردن این جایزه کمک کنم.

آیا در این فصل بازیکن بهتری برای منچستریونایتد هستی؛
امیدوارم این گونه باشم. من همیشه دوست دارم پیشرفت کنم.

هدف شخصی ریوفردیناند چیست؛
خب دوست دارم بازیهای بهتری را به نمایش بگذارم و همراه منچستریونایتد قهرمان لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی شوم.

وین رونی به شما کمک خواهد کرد این جامها را ببرید؛
او بازیکنی بااستعداد و عالی است و این را در بازیهای ملی ثابت کرده است. آلن اسمیت هم خیلی خوب بازی می کند و این مساله برایم چندان عجیب نیست چون قبلا به بقیه بازیکن های منچستر یونایتد گفته بودم او چقدر خوب است.
گابریل هاینزه هم بازیکن خیلی خوبی است. او همراه با آرژانتین موفق بوده و می تواند اعتماد به نفس را به دیگر بازیکنان هدیه کند.

آیا اعتماد به نفس در تیم منچستر یونایتد کماکان بالاست ؛
بله. همیشه این طور بوده است. مطمئنم که ما برای بردن لیگ برتر و لیگ قهرمانان و حتی جام حذفی تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

حالا کمی هم راجع به تیم ملی صحبت کنیم. بازیهای یورو 2004 را دیدی؛
بله. همراه دوستانم در امریکا بودم و همه بازیها را با آنها دیدم. وضعیت خوب و بدی بود. من مثل یک تماشاگر فوتبال ، آنها را تشویق می کردم ، اما حسودیم می شد که آنجا در زمین مسابقه نیستم.

آیا با بازیکنان تیم ملی هم در این مدت تماس می گرفتی ؛
بله با بازیکنانی مثل اشلی کول ، فرانک لمپارد، کیه رون دایر، امیل هاسکی و دیوید جیمز صحبت می کردم.

بازیهای انتخابی جام جهانی در گروه یک چطور پیش می رود؛
ما در گروه خوبی هستیم. تیمهای خوبی در این گروه هستند و مردم از ما انتظار دارند از گروه صعود کنیم. واقعا دوست دارم در یک جام جهانی دیگر بازی کنم.

مزدک میرزایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها