نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران از برگزاری جلسات ویژه مزد با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت خبر داد و گفت: در یکسال گذشته متوسط هزینه سبد معیشت خانوار 62 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۲۷۶۶۹

ابوالفضل فتح الهی از جدیدترین اقدامات و مذاکرات صورت گرفته در زمینه تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار خبر داد و گفت: شورای عالی کار از نمایندگان کارگری و کارفرمایی خواسته است تا گزارشاتی را درباره وضعیت قیمتها و سبد معیشت خانوار ارائه کنند.

وی اظهار داشت: رصد قیمتها و اعلام نظرات کارگران و کارفرمایان از مباحثی است که قرار شد تا قبل از برگزاری نشستهای پایانی شورای عالی کار، توسط گروه های کارگری و کارفرمایی انجام و اعلام شود.

این مقام مسئول کارگری با تاکید بر احتمال افزایش 18 تا 20 درصدی حداقل دستمزد سال آینده، افزود: دو برابر شدن یکباره حداقل مزد کارگران می تواند منجر به تعدیل نیرو و فشار زیاد به کارفرمایان شود؛ بنابراین خواسته جامعه کارگری رشد حداقل مزدی منطقی و قابل اجرا است.

وی تاکید کرد: پوشاک، خوراک، مسکن، حمل و نقل، بهداشت و هزینه های فرهنگی از زمینه ها و محورهای اصلی مدنظر کارگران برای برآورد هزینه ها در سال جاری و اختلاف قیمت آن نسبت به سال گذشته، گفت: در بحث خوراک بررسی ها بر پایه 2000 کالری در روز انجام می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها