روشنایی یک بزرگراه تاریک در تبریز، بزودی

اتوبان شهید کسایی تبریز بالاخره بعد از حدود دو سال تجربه تاریکی، اواخر امسال روشنایی خود را بازمی یابد.
کد خبر: ۵۲۴۳۰۸

به گزارش خبرنگار ما از تبریز، این اتوبان 18 کیلومتری که روزگاری نه چندان دور یکی از مسیرهای پرتردد و مهم کلانشهر تبریز محسوب می‌شد، حدود 1/5 سال است که شب‌ها به دلیل قطع روشنایی ناشی از تعریض آن در دامن تاریکی فرو رفته و به‌یکی از خطرناک‌ترین و هولناک‌ترین گذرگاه‌های تبریز تبدیل شده است.

به گفته حسن فرجی، رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی بیشترین تصادفات گزارش شده در تبریز مربوط به اتوبان شهید کسایی است که به علت نبود روشنایی و نداشتن دید کافی رانندگان اکثرا باعث تصادفات بخصوص تصادف وسیله نقلیه با عابر پیاده در آن مسیر می‌شود. وی افزود: هرچند این اتوبان یک دهم کل راه‌های استان را شامل نمی‌شود، ولی تصادفات در این مسیر به حدی است که در هشت ماه اول امسال 20 درصد فوتی‌های استان را شامل شده است.

اروجعلی علیزاده، رئیس سازمان راه و شهرسازی استان نیز درخصوص علت تعریض اتوبان شهید کسایی گفت: به هنگام بهره‌برداری از این اتوبان، قرار بود نیازهای درون‌شهری تبریز تامین شود، اما به مرور این اتوبان به یکی از شاهرگ‌های حمل و نقل درون و برون‌شهری تبدیل شده و اکنون حجم قابل توجهی از بار ترافیکی تبریز ـ تهران از این طریق صورت می‌گیرد به همین دلیل لازم است این اتوبان شش خطه شود.

وی افزود: در مجموع براساس این طرح 18 کیلومتر مسیر رفت و به همین مقدار مسیر برگشت اتوبان شهید کسایی باید تعریض و یک باند دیگر به هر کدام از مسیرها اضافه شود. به گزارش کارشناسان، مهم‌ترین دلیل طولانی شدن اجرای طرح تعریض اتوبان شهید کسایی هماهنگ نبوده اداره برق و راه و شهرسازی با یکدیگر است، به طوری که برقی‌مقدم، مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز چندی پیش در سخنان خود گفته بود، این اتوبان قبلا دارای سیستم روشنایی بود و باتوجه به این‌که بر اثر بی‌توجهی عوامل اجرایی اداره کل راه و شهرسازی، این سیستم تخریب شده لذا بازسازی آن به عهده همان اداره کل راه و شهرسازی است.

در 1/5 سال گذشته که مراحل عملیاتی طرح تعریض آغاز شده، هیچ‌کدام از مسئولان این دو نهاد حل مشکل روشنایی اتوبان را به عهده نگرفتند تا این‌که با هماهنگی دادستان و فرماندار تبریز و با حضور اداره کل راه و شهرسازی و توزیع برق مقرر شد روشنایی تا پایان سال جاری به اتوبان شهید کسایی برگردانده شود.

به گفته برقی‌مقدم، در این جلسه مقرر شد تهیه و نصب چراغ‌های فلزی و 50 درصد تامین کابل به عهده توزیع برق و حفاری مسیر به عهده راه و شهرسازی باشد.

وی درباره 50 درصد هزینه کابل باقیمانده نیز گفت: دادستان تبریز مقرر کرد این هزینه از طریق یکی از ارگان‌های شهرداری، استانداری یا در نهایت راه و شهرسازی تامین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها