مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان‌شرقی با اشاره به زلزله 4.9 ریشتری صبح امروز ورزقان در این باره گفت: در این زلزله سه تن شامل یک مرد و دو زن در روستای «روادانق» مصدوم شدند که عوامل اورژانس آنان را به درمانگاه ورزقان منتقل کردند.
کد خبر: ۵۱۶۲۴۱

حبیب حسینقلی‌زاده با بیان این‌که حال عمومی این سه مصدوم مساعد گزارش شده است، اظهارداشت: همکاران ما در سایر نقاطی که امکان ریزش‌آوار یا محبوس‌شدن افراد وجود داشت نیز سرکشی‌هایی را انجام دادند که خوشبختانه موردی مشاهده نشد.

50 راس گوسفند تلف شدند

مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان‌شرقی اضافه‌کرد: در جریان این حادثه به دلیل ریزش سقف محل نگهداری از گوسفندان نیز، 50 راس گوسفند تلف شد.

مردم ورزقان در هراس و وحشت

نماینده مردم ورزقان در مجلس با توجه به رخداد زلزله صبح امروز در این منطقه آخرین وضعیت معیشتی مردم را تشریح کرد.

الله وردی دهقانی اظهار کرد: خوشبختانه تنها چند نفر مصدوم شدند که سر پایی مورد درمان قرار گرفتند. اما در بعضی از روستاها زلزله اخیر خرابی ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که متاسفانه زلزله‌های متوالی رخ داده در منطقه در روان مردم اثر می‌گذارد، گفت: در حال حاضر مردم با کمبود امکانات برای اسکان موقت مواجه هستند و از وزیر راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نیز درخواست شده که تمهیدات اسکان موقت را در اختیار مردم قرار دهند.اما با توجه به زلزله‌های مکرر مردم هراسان و وحشت‌زده هستند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر تنها دسترسی سریع به برخی از روستاها تا حدودی سخت و مشکل است و در سایر مناطق نیز مردم یا در اسکان موقتی و یا در چادر به سر می‌برند.

نیاز به لوازم گرمایشی و پوشاک

همچنین خلیل ساعی مدیرکل بحران استان آذربایجان‌شرقی نیز درباره زلزله 4.9 ریشتری صبح امروز ورزقان که در عمق 4 کیلومتری زمین رخ داد به ایسنا گفت: تعدادی از شهروندان در جریان این زلزله دچار ترس شده و احتمال دارد که تعدادی از دیوارهای قدیمی نیز در این زلزله ریزش کرده باشد اما خوشبختانه مورد حادی گزارش نشده است.

وی همچنین در خصوص وضعیت سرما و بارش برف در روستای ورزقان نیز اظهارکرد: بسیاری از نیازهای زلزله‌زدگان از قبیل لوازم گرمایشی، پوشاک و... پیش از آغاز فصل سرما تهیه شده بود اما به هر حال عده‌ قلیلی هم با بی‌برنامگی به فکر فصل سرمای خود نبودند که دچار مشکلاتی در این زمینه شدند.

مدیر کل بحران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که به همراه تعدادی از افراد در استانداری و نیروهای امدادی از مناطق زلزله‌زده ورزقان در ایام بارش برف بازدید داشته است، گفت: پس از این بازدید مجموعه هلال‌احمر بسیج شدند که در تمام مناطق زلزله‌زده حاضر شوند و به آن دسته از افرادی که در جریان بارش برف و سرما دچار مشکلاتی شده‌اند، امدادرسانی کنند.

همچنین بنابر اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در این منطقه که در 40 کیلومتری شهرستان اهر واقع شده، طی 24 ساعت گذشته 27 لرزه و پس‌لرزه رخ داده که بزرگترین آن 4.9 ریشتر بزرگی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها