نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت وضعیت دریاچه ارومیه را شوخی گرفته و در این باره اهمال می کند.
کد خبر: ۴۹۵۸۰۲

جواد جهانگیرزاده، در گفت‌وگو با خبرگزاری میراث فرهنگی به اظهارات محمدی‌زاده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مجلس شورای اسلامی اشاره می کند و تاکید دارد در این اظهارات راهکار جدیدی برای برون رفت دریاچه ارومیه از بحران ارائه نشده است.

محمدی‌زاده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، هفته گذشته با حضور در مجلس توضیحاتی درباره وضعیت دریاچه ارومیه ارائه داد و کاهش بارندگی و مدیریت نادرست منابع آب را عامل خشکسالی این دریاچه عنوان کرد، اما هیچ راهکاری برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه ارائه نداد. این اظهارات، انتقاد برخی نمایندگان را به دنبال داشت.

به گفته جهانگیرزاده، دولت به تعهدهای خود نسبت به دریاچه ارومیه عمل نمی‌کند و اگر این روند ادامه داشته باشد، باید منتظر مرگ دریاچه ارومیه باشیم.

وی آثار زیست‌محیطی مرگ دریاچه ارومیه را برای تمام کشور می داند و می​گوید: خشک‌‌شدن کامل دریاچه ارومیه، آثار زیست‌محیطی ناگواری خواهد داشت که نه‌تنها منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه بر وضعیت محیط زیست تمام کشور اثرگذار خواهد بود.

به گفته جهانگیرزاده، بدون انتقال آب از سایر حوضه‌های آبریز، امکان احیای دریاچه ارومیه ممکن نیست، البته مطالعات و طراحی انتقال آب تمام شده است، وزارت جهاد کشاورزی هنوز به تعهدات خود عمل نکرده، همچنین در زمینه انتقال آب هم وزارت نیرو جدیت لازم را به خرج نداده است و شاهد اهمال کاری دولت در این مورد هستیم. دولت باید پاسخگوی این وضعیت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها