به‌کمک نرم‌افزار تحلیلی SAS، یک نهاد اروپایی به‌دنبال روش‌های تحقیقاتی جدید برای جلوگیری و کشف جرایم با سلاح گرم است.
کد خبر: ۴۸۷۹۴۶

دانشگاه شفیلد هالم پروژه‌ای با عنوان برنامه ادیسه راه‌اندازی کرده است که با اجرای پروژه R&D به همکاری‌های بین‌المللی در زمینه جنایات و جرایم با سلاح گرم کمک می‌کند.

این پروژه در اصل راه‌انــدازی دیتابیسی است تا شرکت‌های عضو اتحاد اروپا بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. این دیتابیس که از راه دور کنترل و هدایت می‌شود، اطلاعات لازم را در اختیار کشورها قرار خواهد داد.

علت به‌کارگیری SAS در این دیتابیس، استفاده از امنیت بالای آن در دیتابیس‌های بانک است. گفتنی است این تکنیک هم اکنون برای جلوگیری از تقلب و جعل در بانک‌ها به‌کار می‌رود.

در حال حاضر جرایمی که در کشورهای اروپایی رخ می‌دهد، به فرصتی چند ماهه برای کشف ارتباط بین رویدادها نیاز دارد. دلیل اصلی این موضوع، پیاده‌سازی فناوری‌های مختلف در کشورهاست.

این اطلاعات به فرمت‌های مختلفی طبقه‌بندی شده‌ و یافتن اطلاعات همخوان در مورد سلاح‌ها غیرممکن است. جوان تیلر، مدیر امنیت عمومی SAS گفت: «فعلا امکان دریافت اطلاعات از کشور دیگر وجود ندارد.»

در حال حاضر برای انجام تست‌های لازم و دریافت اطلاعات، ماموران امنیتی کشورهای اروپایی مجبور به سفرهای بین‌کشوری هستند.

گفتنی است به‌ دلیل استفاده SAS از داده‌های استانداردسازی شده در موتور تحلیل شغلی خود، زمان لازم برای استخراج اطلاعات کاهش پیدا کرده است.

نمونه اولیه این پروژه طی سه‌سال آینده تحت آزمایش قرار خواهد گرفت. سیستم مرکزی و فرمت داده استاندارد برای ثبت اطلاعات سلاح‌ها به رشد این پروژه کمک می‌کند.

اگر این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، تحقیقات جرایم مرتبط با این گونه سلاح‌ها، به‌جای ماه‌ها تنها چند ثانیه به‌طول خواهد انجامید.

گفتنی است از فناوری SAS برای جلوگیری قاچاق انسان و قاتلان زنجیره‌ای در کشورهای اروپایی استفاده می‌شود. (جام جم - ضمیمه کلیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها