مردی که با معرفی خود به عنوان مامور خرید ناجا اقدام به سرقت مسلحانه از یکی از مغازه‌های فروش لوازم کامپیوتر کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۴۸۷۶۸۲

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، شامگاه 23 اردیبهشت ماه سال جاری مأموران کلانتری 103 گاندی از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان یک فقره سرقت مسلحانه از یک مغازه فروش قطعات رایانه ای قرار گرفتند.
 
با حضور مأموران در مغازه فروش قطعات رایانه ای واقع در خیابان میرداماد ـ پاساژ پایتخت، صاحب مغازه در اظهارات اولیه خود به مأموران گفت: ساعت 18 مورخه 23 اردیبهشت ماه یک نفر با لباس شخصی و در حالیکه خود را سرهنگ و مسوول خرید ناجا معرفی کرده بود، به مغازه محل کارم مراجعه و به بهانه قرار دادن اسلحه در داخل کیف دستی همراهش، یک اسلحه کمری را از زیر لباسش خارج و آنرا در داخل یک کیف دستی قرار داد و در حالیکه من در آن شرایط به او اعتماد کرده بودم، در یک لحظه با سرقت تعدادی از قطعات رایانه ای گرانقیمت از داخل مغازه متواری شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با تشکیل پرونده با موضوع سرقت مسلحانه و ارجاع پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی، کارآگاهان در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده به تحقیق از مالباخته پرداختند.

مالباخته پس از حضور در اداره یکم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: شخصی که خود را سرهنگ و از پرسنل ناجا معرفی کرده بود با نشان دادن یک کارت شناسایی که در آن لحظه حتی به عکس آن هم زیاد توجهی نکرده بودم، به همراه شخص دیگری که بعدا مشخص شد راننده آژانس است، به مغازه مراجعه و عنوان داشت که قصد خرید مقداری وسایل و قطعات رایانه ای را دارد.

وی افزود:این شخص پس از ارائه سفارشات قطعات مختلف رایانه ای و در حالیکه من مشغول تهیه سفارشات وی بودم، از کمرش اسلحه ای خارج و درون کیفش گذاشت و مدعی شد که در مأموریت بوده است؛ در حالیکه وی در طی این مدت تلاش داشت تا اعتماد مرا به خود جلب کند، به بهانه اینکه اقدام به خرید یک دستگاه کولر گازی برای محل کار خود کرده و آنرا در پشت وانت قرار داده و از سوی دیگر نیز اعتمادی به راننده وانت ندارد، از من درخواست کرد تا شاگرد مغازه را برای مراقبت از کولر گازی، به محل پارک وانت بفرستم که بعدا متوجه شدیم که کارتن کولرگازی خالی است و وانت هم از آژانس کرایه شده است؛ پس از خارج شدن شاگرد مغازه ، این شخص در یک لحظه از غفلت من استفاده کرد و بدون پرداخت پول، تمامی قطعات رایانه ای سفارش داده شده را از مغازه خارج و متواری شد.

شناسایی هویت متهم

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی، در شرایطی که هیچگونه مشخصات حقیقی از متهم پرونده وجود نداشت، با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته و مجموعه اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت متهم به نام «مهدی.ن» 40 ساله شدند.

با شناسایی هویت «مهدی.ن»، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی مخفیگاه و محل های تردد متهم در خیابان پیروزی شدند که سرانجام در روز 14 تیرماه سال جاری موفق به دستگیری متهم شدند.

در زمان دستگیری، متهم به محض اطلاع از حضور کارآگاهان در محل اقدام به کشیدن و مسلح کردن اسلحه می نماید که با واکنش سریع کارآگاهان و قبل از هرگونه اقدام برای تیراندازی، دستگیر و خلع سلاح می شود.

در بازرسی از متهم علاوه بر کشف یک قبضه سلاح کمری، تعداد 16 عدد فشنگ جنگی، یک عدد بی سیم دستی ، یک عدد کارت شناسایی مجعول و دهها بسته حاوی موادمخدر کشف شد.

در ادامه تحقیقات پلیسی، متهم در اعترافات اولیه خود به خرید و تهیه سلاح از مرزهای غربی کشور اعتراف و عنوان داشت که با استفاده از تجهیزات نظامی و معرفی خود به عنوان مأمور، بنا بر اظهارات خود اقدام به اخاذی از فروشندگان مواد مخدر کرده و مواد مخدر کشف شده از وی نیز متعلق به این افراد می باشد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، افزود: با اشاره به اعترافات صریح متهم در خصوص جعل و سوء استفاده از عنوان مأمور و با توجه به شیوه و شگرد متهم در سرقت از مغازه فروش قطعات رایانه ای و احتمال ارتکاب دیگر جرایم مختلف در قالب مأمور و استفاده از سلاح گرو در سرقت های مختلف ، دستور انتشار بدون پوشش تصور متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده اضافه کرد: از کلیه مالباختگان و شکات احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها