مردی که10 سال برای دیدن پدرش منتظر ماند

«سیدمحمد ابراهیمی سریزدی» ـ معاون عملیاتی تیپ مستقل 18 الغدیر ـ روز 15 شهریور 1341 در شهرستان «انار» به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را از دوره‌ی ابتدایی تا سال اول دبیرستان در محل سکونت خود گذراند. پس از آن برای ادامه‌ی تحصیل به یزد رفت و درس و بحث خود را تا اخذ دیپلم راه و ساختمان ادامه داد. به دنبال شروع جنگ تحمیلی در تاریخ اول آذر 1359 به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.
کد خبر: ۴۸۷۵۹۲

او هیچ‌گاه از فعالیت‌های اجتماعی دست نمی‌کشید و همواره در جریانات انقلاب، پیشقدم بود و در پیروزی انقلاب اسلامی در محل سکونت خود فعالانه تلاش می‌کرد.

پس از عضویت در سپاه و گذراندن دوره‌ی آموزش نظامی در پادگان شهید بهشتی یزد (باغ خان) به منطقه‌ی کردستان اعزام شد و به دفع اشرار و ضدانقلاب پرداخت. پس از پایان مأموریت و بازگشت به یزد، برای گذراندن دوره‌ی تخصصی به تهران رفت و آموزش‌های طرح ‌و عملیات را با موفقیت پشت سر نهاد. پس از آن به منطقه‌ی جنوب رفت تا با تجربه‌های مفید در سنگرهای دفاع‌ مقدس، خدمات شایانی را انجام دهد.

وی در مسئولیت‌های مدیر کالک و نقشه، فرمانده‌ی گروه شناسایی تیپ عاشورا، مسئول اجرایی قرارگاه صاحب‌الزمان (عج) فعالیت کرد. به دنبال تشکیل تیپ 18 الغدیر، مسوولیت معاونت طرح ‌و عملیات را پذیرفت و طراحی عملیات‌های رزمی را به عهده گرفت و از ششم شهریور 1365 به سمت جانشین دوم تیپ الغدیر برگزیده شد.

سرانجام پس از شرکت در ده‌ها عملیات در جبهه‌های غرب و جنوب و دو بار مجروحیت، هشتم بهمن 1365 در منطقه‌ی شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره در ساعت 9:10 صبح به شهادت رسید. تنها فرزند وی به نام سیدعلی محمد، 20 روز پس از شهادت پدر دیده به جهان گشود.

پیکر این شهید سرافراز، پس از 10 سال حضور در مشهد شلمچه، به یزد انتقال یافت و روز 21 تیر 1375 در جوار شهدای گرانقدر انقلاب ‌اسلامی و دفاع ‌مقدس در خلدبرین به خاک سپرده شد.

گزیده‌ای از وصیت‌نامه این شهید:«همیشه به یاد خدا باشید و به دستورات الهی و شرعی عمل کنید. برای رضای خدا کار کنید و با دشمنان انقلاب‌اسلامی، که همان دشمنان خدا هستند، مقابله کنید. در خط ولایت ‌فقیه حرکت کنید و در مقابل مشکلات صبور باشید.

برادران عزیز، هدف‌ و خط ‏مشی شما باید دستورات خدا، قرآن، چهارده معصوم (ع) و امام عزیزمان خمینی‏ کبیر (ره) باشد. با حضور در صحنه‌های جنگ و انقلاب، روح شهدای اسلام را شاد کنید و دشمن را به هراس و وحشت بیاندازید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها