استاندار گیلان از نصب کنتور هوشمند آب و برق در تمام چاه‌ها و دیگر منابع آبی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۹۰۷

"مهدی سعادتی" در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان موضوع آب را حیاتی و حساس خواند و با تأکید بر نهادینه شدن اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های مختلف افزود: دستورالعمل الگوی مصرف آب باید مشخص شود و دستگاه‌ها طبق برنامه حرکت کنند.

سعادتی با اشاره به فعال شدن گشت‌های بازرسی آب، تصریح کرد: شعبه‌های ویژه قضایی با متخلفان برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی برخورد می‌کنند.

استاندار گیلان به آب‌بندان‌ها در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: ضررهای استفاده از کود شیمیایی و سم باید برای کشاورزان بیان شود.

وی از کشت برنج پر محصول گوهر در 20 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان خبر داد و بیان کرد: آیین‌نامه اجرایی مصرف زراعی باید صادر شود.

سعادتی خواستار تشکیل شورای حفاظت آب در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری مدیران امور آب به صورت ماهانه شد و اضافه کرد: قانون تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه باید اجرایی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در بخش آب در محاکم قضایی، ابراز کرد: تشکیل تعاونی‌های آب با هدایت شورای حفاظت منابع آب استان ضروری است.

وی به هدایت برداشت مصالح به طرف معادن کوهی اشاره کرد و افزود: برداشت مصالح از رودخانه‌ها باید متوقف شود.

سعادتی از نصب کنتور هوشمند آب و برق در تمام چاه‌ها و دیگر منابع آبی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در گیلان خبر داد و بیان کرد: منابع آب سطحی و زیرزمینی در مدیریت یکپارچه آب غیرقابل تفکیک است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها