رئیس ناظران سازمان ملل در سوریه اعلام کرد در حال حاضر تعداد 200 ناظر به ماموریت خود در این کشور ادامه می‌دهند

اسد: سوری‌ها حامی اصلاحات هستند

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه طی سخنانی اعلام کرد: نتایج انتخابات سوریه نشان داد که ملت ما حامی اصلاحات است. رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه روسیه 24 با اشاره به انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور گفت: انتخابات پارلمانی در حقیقت گامی مهم و بخشی از اصلاحاتی بود که مقامات سوری در حال اجرای آن در کشور هستند.
کد خبر: ۴۷۴۶۹۸

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ملت سوریه از تهدیدات تروریست‌هایی که تلاش می‌کردند انتخابات را به شکست بکشانند و مقامات سوری را وادار به لغو انتخابات کنند هیچ ترس و واهمه‌ای ندارد. به گفته رئیس‌جمهور سوریه، نتایج انتخابات پارلمانی اخیر نشان داد که ملت سوریه همواره حامی شیوه‌های اصلاح‌طلبانه‌ای هستند که نظام از سال قبل آن را اعلام کرده بود. براساس نتایج رسمی انتخابات پارلمانی سوریه، 26/51 درصد از کسانی که برای شرکت در انتخابات سوریه نام‌نویسی کرده بودند آرای خود را به صندوق‌های رای انداختند. در این انتخابات فهرست وحدت ملی توانست پیروز انتخابات شود.

200 ناظر

در حالی که برای چندمین بار گروه‌های تروریستی در مسیر خودروهای ناظران سازمان ملل در سوریه بمب منفجر کردند، رئیس ناظران سازمان ملل در سوریه می‌گوید، ناظران همچنان به ماموریت خود ادامه خواهند داد و تعدادشان تاکنون به بیش از 200 نفر رسیده است. مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل تایید کرد که یک بمب دست‌ساز روز سه‌شنبه در مسیر کاروان هیات ناظران سازمان ملل در سوریه منفجر شد. این انفجار تلفاتی در میان ناظران سازمان ملل نداشت. نسیرکی گفت: انفجار مذکور در نزدیک حماه واقع در مرکز سوریه صورت گرفت و 3 خودروی متعلق به ناظران سازمان ملل در جریان این انفجار خسارت دید. روز گذشته نیز رابرت مود، فرمانده ناظران بین‌المللی در سوریه خواستار خروج ناظران از شهرک خان‌شیخون شد.

رابرت مود، رئیس ناظران سازمان ملل در سوریه نیز تاکید کرد: ناظران به ماموریت خود ادامه خواهند داد. وی افزود: ما با تمام طرف‌ها در اماکن مختلف دیدار کردیم و من مطمئن هستم که باب مذاکرات را باز خواهیم کرد. طبق طرح 6 ماده‌ای کوفی عنان، نماینده اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد قرار است پس از برقراری آتش‌بس، گفت‌وگوهای دوجانبه بین دولت سوریه و نیروهای مخالف این کشور آغاز شود. گرچه هنوز ناآرامی‌ها در سوریه فروکش نکرده و هر روز خبرهای مربوط به کشته شدن ده‌ها نفر از سوریه می‌رسد، اما این خبرها قابل تایید نیست. دولت سوریه گروه‌های تروریستی را متهم به این کشتارها می‌کند، اما مخالفان دولت را در این حوادث مقصر معرفی می‌کنند. به گزارش ایرنا از دمشق،‌ 2 تونسی و یک لیبیایی اعتراف کردند که با هماهنگی نیروهای القاعده و تشکلی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» از طریق ترکیه به خاک سوریه نفوذ کرده و دست به اعمال خرابکارانه زده‌اند. بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل نیز هفته گذشته تاکید کرد اسامی 26 خارجی را که اغلب آنها اعضای القاعده هستند و علیه نظام سوریه می‌جنگیدند، به دبیرکل سازمان ملل تحویل خواهد داد.

شکاف مخالفان

در حالی که بتازگی برهان غلیون برای یک دوره 3 ماهه دیگر به ریاست شورای ملی مخالفان سوریه انتخاب شد، استعفای یکی دیگر از اعضای برجسته این شورا ضربه جدیدی را بر ساختار آن وارد کرده است. به گزارش ایسنا، فواز تللو، یکی از اعضای برجسته شورای ملی مخالفان سوریه با اعلام استعفای خود گفت: من به این دلیل استعفا کردم که شورای ملی مخالفان سوریه از انجام اصلاحات دموکراتیک خودداری می‌کند و تلاش ندارد تا صفوف مخالفان سوری را یکپارچه کند.

وی افزود: من از زمانی که از سوریه خارج شدم تمام تلاش صادقانه خود را به کار گرفتم، اما دیدم که آرزوهای سیاسی شخصی افراد مانع این مساله می‌شود. استعفای عضو برجسته شورای ملی مخالفان سوریه به‌مثابه ضربه‌ای جدید به پیکره مخالفان این کشور به شمار می‌آید، چرا که طی ماه‌های گذشته بسیاری از مسوولان برجسته این شورا استعفا کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها