مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) از همکاری وزارت نیرو و گمرک ایران برای جلوگیری از واردات لوازم برقی پرمصرف خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۳۳۵

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو ، سعید مهذب ترابی گفت: قرار است با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران و اصلاح مفاد قانون صادرات و واردات، از واردات تمام لوازم برقی پرمصرف با رتبه برچسب کمتر از A و B جلوگیری شود.

وی عملی شدن جمع آوری تجهیزات پرمصرف از سطح بازار را مستلزم کاهش تقاضای این لوازم در بازار دانست و افزود : آگاهی مردم از پیامدهای استفاده از لوازم برقی با بازده پایین و صرف هزینه بیهوده و پرداخت پول برق اضافی برای استفاده از این وسایل و از سوی دیگر افزایش عرضه لوازم با بازده بالا در سطح جامعه می تواند در تحقق این امر موثر باشد.

وی گفت: پارسال با همت تولیدکنندگان لوازم برقی خانگی کشور و حمایت هایی که از طرف سازمان سابا از این تولیدکنندگان بعمل آمد، حدود یک میلیون و 300 هزار دستگاه یخچال و یخچال فریزر و 300 هزار دستگاه کولر آبی مشمول دریافت تسهیلات و ارتقای رتبه به رتبه های انرژی A یا B شد که موجب صرفه جویی دستکم 30 درصدی در مصرف برق این لوازم و کاهش هزینه های برق مصرفی مردم می شود.

مهذب ترابی ادامه داد: همچنین با حمایت از خط تولید حداقل یک میلیون دستگاه پمپ کم مصرف کولر آبی و چهارده میلیون لامپ فلورسنت T_8، تا حدودی نیاز مصرف این لوازم در جامعه تامین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها