مدیر عامل شرکت گاز استان تهران:

90 درصد قبوض گاز الکترونیکی وصول می‌شود

پرداخت الکترونیکی قبوض گاز مشترکان استان های تهران و البرز در سال گذشته به مرز 90 درصد نزدیک شد.
کد خبر: ۴۶۹۸۴۷

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به افزایش پرداخت الکترونیکی قبوض گاز مشترکان، درباره جزئیات پرداخت الکترونیکی بهای گاز مصرفی در ایران گفت: در این روش، مشترکان با ارسال شماره اشتراک 15رقمی قبوض گاز خود به سامانه ارتباطی 20001704 می توانند قبض الکترونیک داشته باشند و گازبهای خود را از این طریق پرداخت کنند.

یعقوبعلی حسین نیا افزود: در این قبض الکترونیک، مشخصاتی از جمله شناسه قبض، شناسه پرداخت و مبلغ گاز درج شده است و مشترک با ارسال این مشخصات به سامانه اعلام شده می توانند پرداخت الکترونیک را به سادگی انجام دهند.

وی استقبال مشترکان از پرداخت الکترونیک را مطلوب خواند و گفت: در سال پیش، تنها 12 درصد مشترکان قبوض خود را با مراجعه به بانک پرداخت کرده اند و با کاهش این آمار، پرداخت های غیرحضوری و الکترونیک افزایش می یابد.

حسین نیا جمعیت شهری برخوردار از گاز استان های تهران و البرز را 14 میلیون نفر و جمعیت روستایی این استان ها را یک میلیون نفر اعلام و اظهار کرد: هم اکنون 99 درصد جمعیت شهری و 85 درصد جمعیت روستایی این دو استان زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران درباره استفاده از کنتورهای هوشمند در سامانه گاز استان تهران گفت: طرح استفاده از این کنتورها که به دو صورت ثابت و متحرک هستند، در دست بررسی اقتصادی است.

به گفته وی، ساخت 10 هزار دستگاه از این نوع کنتورها در کارخانه های سازنده ایرانی در دست اجراست و استفاده از آنها براساس نوع اقلیم خواهد بود.

حسین نیا قرائت از راه دور (بدون مراجعه به منازل) جلوگیری از دستکاری، قطع خودکار آن هنگام بروز خطر (زلزله و ...) را از مزیت های کنتورهای هوشمند برشمرد.(شانا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها