ترکیب جادویی قهوه و فلفل سیاه

چگونه سیاهی دور چشم را از بین ببریم؟

یک متخصص پوست گفت: افزون بر استرس، بی‌خوابی، گریه‌کردن، فقرآهن و کم‌خونی می‌تواند باعث تشدید سیاهی دور چشم شود. بیماری‌های گوارشی نیز می‌تواند شدت این سیاهی را افزایش دهد.
کد خبر: ۴۶۹۱۴۴

دکتر داوود بکتاش در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سیاهی دور چشم در واقع یک عارضه ارثی است، اما در موارد دیگر کبودی دور چشم به دلیل جریان وریدی (خونی) که در زیر چشم وجود دارد، به علت نازک‌بودن پوست زیر چشم در بعضی از افراد، نمایان‌تر می‌شود. وی با تاکید بر این که محلول زیر چشم 15 تا 30 درصد می‌تواند در برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر باشد، گفت: برای جلوگیری از تشدید سیاهی دور چشم می‌توان از کرم ضدآفتاب​ استفاده کرد، اما باید توجه داشت که این کرم‌ها سیاهی را از بین نمی‌برد، اما به پوست زیر چشم نیز آسیبی نمی‌رساند.

وی در خصوص راه‌های درمانی دیگر افزود: عمل جراحی و تغذیه می‌تواند در از بین بردن سیاهی دور چشم موثر باشد. در عمل جراحی که یک عمل زیبایی محسوب می‌شود از طریق تزریق چربی این سیاهی کاهش می‌یابد.

این متخصص پوست گفت: افرادی که دور چشمشان سیاه است ، بهتر است روزانه میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنند و موادی که حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین است می‌تواند به این افراد کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها