احمدی‌نژاد: کوچک‌ترین تحرکی علیه ملت ایران با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه خواهد شد

نمایش آخرین دستاوردهای ارتش

همزمان با روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، دیروز مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح در تهران با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در کنار مرقد حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد و ارتش جمهوری اسلامی ایران آخرین دستاوردها و توانایی‌های نظامی ـ دفاعی خود را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۴۶۷۹۹۴

به گزارش ایسنا، موشک‌اندازهای کاتیوشا، میثاق 2، موشک سهند 3، موشک‌انداز استرلا، موشک‌انداز 107 و سامانه موشکی هاگ به منظور مقابله با هدف‌های پرنده در ارتفاع پایین و متوسط، سامانه‌های موشکی S200 و راپییر به همراه توپ‌های 120، 130 و 150 میلی‌متری، توپ 23 میلی‌متری اتوماسیون و هویترز 175 و 203 میلی‌متری در رژه دیروز به نمایش گذاشته شد.

تانک ارتقایافته کژدم، تانک صمصام، نسل جدید تانک ذوالفقار، تانک چیفتن، تانک پل‌گذار، تانک T72 و خودروهای تهاجمی سمندر، لانچرهای حامل موشک‌انداز مانند نازعات 10 و نازعات 6، لانچر چهارلول فجر، لانچر 2‌/‌75 اینچی و راکت‌انداز فجر 5 از دیگر یگان‌های نمونه محمول در این رژه بود.

دیروز همچنین سامانه‌های راداری بصیر 110، دستگاه مخابراتی شیلتر، سامانه رادار کاستا، سامانه مطلع‌الفجر، سامانه راداری ملی، سامانه الکترواپتیک اولیکون، سامانه ارتباطی سیار و گروه 402 جنگال (جنگ الکترونیک) شهید رضا ولیخانی و سیستم‌های رفع آلودگی ان‌‌بی‌سی و دی‌اس‌ام 1000 نیز به نمایش گذاشته شد. جنگنده‌های شکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم توان نیروی هوایی ارتش را به نمایش گذاشتند و همزمان با رژه یگان‌های پیاده، انبوه بالگردها از فراز آسمان مرقد امام خمینی(ره) عبور کردند.

نمایش چتربازان و سوخت‌گیری هوایی جنگنده میگ 29 از دیگر برنامه‌های مراسم دیروز بود.

آمادگی ایران برای تامین امنیت خلیج‌فارس

رئیس‌جمهور دیروز در مراسم روز 29 فروردین و پیش از آغاز رژه یگان‌های نمونه ارتش، طی سخنانی با بیان این‌که ‌امروز به‌رغم تمام محدودیت‌ها و سختگیری‌ها ارتش ایران در بالاترین درجه اقتدار است،‌ از آمادگی ایران برای تامین امنیت خلیج فارس خبر داد.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که امنیت منطقه خلیج فارس با مشارکت تمام دولت‌ها و ملت‌های منطقه تامین می‌شود، دخالت بیگانگان در این منطقه را موجب بی‌ثباتی آن عنوان کرد. وی افزود: بدون شک امروز ارتش عزیز ما جزو مردمی‌ترین ارتش‌های جهان است و برای صیانت از ملت عزیز ایران آمادگی کامل دارد.

رئیس‌جمهور گفت: همه عالم می‌دانند که ملت ایران صلح‌دوست‌ترین ملت عالم است و در طول تاریخ، کوچک‌ترین نشانه‌ای از تجاوز این ملت به حقوق سایر ملت‌ها وجود ندارد. اما بدانید که کوچک‌ترین تحرکی علیه ملت ایران با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح پاسخ داده خواهد شد و نیروهای مسلح آماده صیانت از موجودیت و حریم ملت ایران است.

ناوهای آمریکایی در خلیج فارس برای ما هدف است

فرمانده کل ارتش هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: حضور ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس برای دولت آمریکا یک ژست تبلیغاتی و برای ما یک هدف شیرین است.

به گزارش ایرنا، امیر سرلشکر عطاالله صالحی افزود: حضور ناوهای فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس از نظر نظامی برای ما چندان مهم نیست، زیرا حضور این نیروها در برخی کشورهای خلیج‌فارس که دارای پایگاه هستند، به مراتب گسترده‌تر از آن چیزی است که در یک ناو چند صد متری جمع می‌شود.

سرلشکر صالحی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است با کشورهای منطقه امنیت دریایی در منطقه خلیج فارس و شمال اقیانوس هند را تامین کند.

فرمانده کل ارتش در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امورخارجه امارات درباره جزایر سه‌گانه کشورمان هم گفت: در رابطه با تمامیت ارضی کشورمان به کسی اجازه نمی‌دهیم، جسارت کند.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت تولید S300 ایرانی گفت: ساخت سامانه موشکی جایگزین S300 در دست انجام است که تا الان بخش‌هایی از کار انجام شده و نتایج خوبی به دست آمده که اطلاعات آن در سال جاری اعلام می‌شود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم به خبرنگاران گفت: توانمندی‌های اژدر، موشک‌های ساحل به دریا، انواع رادارها، یگان‌های شناور و زیردریایی جدید از تازه‌ترین دستاوردهای نیروی دریایی است که امسال به کارگیری خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها