کمیسیون تلفیق بودجه 91، در جلسه عصر دیروز خود کلیات لایحه بودجه 91 دولت را رد کرد و به آن رای مثبت نداد.
کد خبر: ۴۶۶۰۲۵

به گزارش خبرنگار ما، اعضای کمیسیون تلفیق با 19 رای مثبت در برابر 15 رای منفی، کلیات لایحه بودجه امسال را رد کردند. ظاهرا در طول عمر مجلس فقط یک بار سابقه داشته که کمیسیون تلفیق کلیات لایحه بودجه تسلیمی از سوی دولت را رد کند و این امر امسال برای دومین بار است که اتفاق می‌افتد.حمیدرضا فولادگر، نماینده اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در جلسه عصر دیروز خود اشکالات متعددی به ساختار کلان بودجه 91 وارد کرد و سرانجام کلیات آن را تصویب نکرد.

وی افزود: براساس آیین‌نامه مجلس، کمیسیون تلفیق گزارش رد کلیات لایحه بودجه را به صحن علنی مجلس می‌فرستد و صحن علنی لایحه بودجه را تعیین تکلیف می‌کند. به این معنی که اگر صحن علنی کلیات لایحه بودجه را تصویب کرد ، کمیسیون تلفیق نیز مجددا کار خود را از سر گرفته و به بررسی جزئیات لایحه ورود پیدا می‌کند، اما اگر صحن علنی نیز همان نظر کمیسیون تلفیق را داشت و کلیات بودجه 91 را رد کرد، کل لایحه پس فرستاده می‌شود و دولت باید لایحه بودجه جدیدی را به مجلس تسلیم کند.

وی تصریح کرد: البته قبل از آن، آیین‌نامه داخلی مجلس راه دیگری را نیز پیش پا گذارده و آن این است که می‌توان با تقاضای دو سوم نمایندگان، درخواست تجدید رای درباره کلیات لایحه بودجه را مطرح کرد.

وی افزود: به این معنی که دو سوم نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق باید به تقاضای تجدید رای کلیات لایحه بودجه رای مثبت بدهند و سپس کلیات لایحه دوباره در کمیسیون تلفیق به رای گذاشته خواهد شد و این بار اگر باز هم رای نیاورد مستقیما به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

فولادگر خاطرنشان کرد: آن‌گونه که من شنیده‌ام و احتمال آن نیز وجود دارد، تقاضای تجدید رای‌گیری درباره کلیات لایحه بودجه مطرح خواهد شد و چنین احتمالی وجود دارد، بویژه آن که اختلاف رای‌های مثبت و منفی تنها 4 رای است. یعنی فاصله نزدیک است و احتمال تجدید رای‌گیری هست. وی از زمان احتمالی این اقدام اظهار بی‌اطلاعی کرد.

در همین حال عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان این ‌که در لایحه بودجه 91برخی از قوانین حذف شده بود، گفت: متأسفانه لایحه بودجه 91 با قوانین فرادستی مانند برنامه پنجم توسعه همخوانی نداشت و به همین دلیل نمایندگان به کلیات لایحه در کمیسیون تلفیق رأی ندادند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 91 افزود: در جلسه عصر امروز (یکشنبه)نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه را به دلیل برخی ایرادات رد و به صحن علنی مجلس ارسال کردند. وی افزود: در لایحه بودجه 91 برخی از ردیف‌های بودجه مانند هدفمندی یارانه‌ها و بودجه برخی بخش‌های فرهنگی حذف شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها