هر چند ساعات خوش تحویل سال نو، همیشه با رسوم زیبایی از جمله دید و بازدید اقوام و بزرگ‌ترها همراه بوده است، ولی امسال یک شیرینی دیگر هم به شیرینی‌های فراوان روزعید اضافه شده و آن برگزاری یک دیدار فوتبال درجه یک و جذاب، آن هم در ورزشگاه آزادی تهران است که عصرروزعید (اول فروردین) بین تیم‌های استقلال ایران و «نسف قرشی» ازبکستان برگزار می‌شود. دیداری که می‌تواند علاوه بر آن‌که ده‌ها هزار نفر را با حضور در ورزشگاه آزادی وارد هیجانی جذاب کند، میلیون‌ها علاقه‌مند دیگر را هم از طریق امواج تلویزیونی با خود همراه کند.
کد خبر: ۴۶۳۸۵۸

گرچه استقلالی‌ها این روزها پس از دریافت اولین جام این فصل خود (جام حذفی) غرق در شور و شادمانی هستند و همین اتفاق به آنها انگیزه بیشتری برای همراهی تیمشان در ورزشگاه آزادی داده است، ولی در عین حال نباید از اتحاد با ارزشی که امسال بین هواداران استقلال و پرسپولیس در حمایت از یکدیگر در مسابقه با حریفان خارجی به وجود آمده است، به‌راحتی بگذریم. همان اتحادی که با حضور علی پروین در ورزشگاه آزادی به‌منظور حمایت از استقلال در مقابل «الاتفاق عربستان» ‌جرقه خورد و اکنون به شعله‌ای گرم و فروزان تبدیل شده است.

بر این مبنا اول فروردین 91 نیز انتظار می‌رود شمار زیادی از پرسپولیسی‌ها همراه استقلالی‌های حاضر در ورزشگاه، یکپارچه نماینده شایسته و مدعی ایران را در مصاف با حریف ازبک حمایت و همراهی کنند.

نکته جالب‌تر این‌که فوتبال نوروزی 91 تنها محدود به بازی روز عید نیست و عصر روز دوم فروردین هم بازی مهیج و پرنشاط دیگری در همان ورزشگاه‌آزادی بین پرسپولیس و الشباب امارات برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان فراوان فوتبال از دیدن دیدارهای جذاب سیراب شوند. پرسپولیس دنیزلی که این روزها با ارائه بازی‌های هجومی علاقه‌مندان میلیونی خود را را‌ضی‌می‌کند.

روز دوم عید با حمایت انبوه طرفداران همیشگی خود و حتی طرفداران استقلال که در آن روز، یکپارچه به تشویق پرسپولیس خواهند پرداخت قصد گلباران تیم چغر و جان‌سخت الشباب را دارد، همین موضوع موجب می‌شود فوتبال پرطراوت، با هیجان و مفرحی را (جدای از کسب هر نتیجه‌ای) شاهد باشیم.

به هر حال، هر چند در سال‌های پیشین نیز بعضا به طور جسته و گریخته شاهد برگزاری دیدارهایی در تعطیلات نوروز بوده‌ایم که دیدار ایران و ژاپن در مقدماتی جام‌جهانی 2006 یا دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و حتی شهرآورد پایتخت از آن جمله بوده‌اند، ولی برگزاری بازی در روز عید نوروز و فردای آن، اتفاق جالبی است که آن را در حلول سال 1391 به فال نیک می‌گیریم.

مجید عباسقلی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها