مظلومی: از امروز تمرکزمان روی قهرمانی در لیگ برتر است

ضیافت پنالتی‌ها استقلال را آسیایی کرد

جنگ دارا و ندار را استقلال برد، هرچند که هواداران تیم آبی‌پوش مجبور شدند برای برپایی جشن قهرمانی علاوه بر تماشای یک ماراتن 120 دقیقه‌ای، استرس ضربات پنالتی را هم به جان بخرند.
کد خبر: ۴۶۳۶۸۹

استقلال در روزی که 15 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه حافظیه شیراز و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی از تماشای یک بازی سرد و کم هیجان خسته شده بودند، ششمین قهرمانی خود در جام حذفی را تجربه کرد تا هم پرافتخارترین تیم این جام لقب بگیرد و هم اولین سهمیه آسیایی فوتبال ایران را برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان به دست بیاورد.

البته هر دو تیم استقلال و شاهین برای این نمایش بی کیفیت که حتی موقعیت گل‌هایش هم انگشت شمار بود یک دلیل موجه داشتند؛ کیفیت پایین چمن ورزشگاه. در روزی که گفته می‌شد آخرین راهکار مسوولان فدراسیون فوتبال برای آبروداری، رنگ کردن قسمت‌های زرد چمن با اسپری سبز بود، آنچه در زمین به چشم آمد حرکت ناموزون توپ و عدم کنترل خوب آن، توسط بازیکنان بود.

در چنین زمینی بیست و پنجمین فینال جام حذفی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف قهرمان را مشخص کند. مهدی نوری اولین پنالتی شاهین را به بیرون زد. ضربه امجد شکوه مقام را هم سیدمهدی رحمتی گرفت تا علی انصاریان زننده تنها گل شاهین در این فینال باشد. در مقابل برای استقلال محسن یوسفی، فریدون زندی، ساموئل و یرکوویچ هر 4 ضربه را گل کردند تا نیمه آبی ورزشگاه غرق در شادی شود.

بعد از تماشای یک فینال بی‌کیفیت، نوبت به برگزاری یک مراسم بی‌کیفیت‌تر برای اهدای جام به تیم قهرمان رسید. مسوول و غیرمسوول همه خود را به وسط زمین رسانده بودند تا در شادی استقلالی‌ها سهیم باشند. این موضوع انتقاد برخی بازیکنان آبی‌پوش را هم به همراه داشت، اما بی‌فایده بود. مجتبی جباری که مثل خیلی‌های دیگر از کیفیت بازی ناراضی بود، پس از قهرمانی استقلال گفت: «همه در آسیا پیشرفت می‌کنند اما ما پسرفت» . زمین‌های درجه ۲ و این هم از جشن قهرمانی که افتضاح‌تر از دوره‌های قبل برگزار شد. با این وضعیت تا ۱۰ سال دیگر پیشرفت نمی‌کنیم...»

مظلومی: از امروز به دنبال دومین جام هستیم

پرویز مظلومی پس از قهرمانی استقلال در جام‌حذفی گفت: «خوشحالم به قولی که به هواداران استقلال داده بودم عمل کردم و در پایان سال 90 توانستم یک جام به آنها هدیه کنم.» سرمربی‌ها آبی‌ها با بیان این‌که بازی کیفیت لازم را نداشت، ادامه داد: «از قبل می‌دانستیم که نمی‌توانیم براحتی شاهین بوشهر را شکست دهیم. با این حال در دقایق آخر توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. ضمن این‌که وحید طالب‌لو چند موقعیت تک به تک را از بازیکنان ما گرفت و باعث شد کار به ضربات پنالتی کشیده شود.»

مظلومی افزود: «از حالا به بعد تمرکزمان روی رقابتهای لیگ برتر و قهرمانی در این مسابقات و همچنین ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست. مطمئنا اگر بازیکنان مصدوم به جمع سایر بازیکنان اضافه شوند مشکلات‌مان کمتر خواهد شد و می‌توانیم با قدرت بیشتری در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به میدان برویم.»

سرمربی شاهین بوشهر هم با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به این تیم گفت: «برخی مسوولان استان نمی‌خواستند شاهین قهرمان شود.» حمید درخشان که از شکست تیمش در فینال ناراحت بود، اضافه کرد: «شاهین این پتانسیل را داشت که قهرمان جام حذفی شود اما متاسفانه در یک سال و نیم گذشته هیچ‌گونه حمایتی از تیم ما نشد و تنها زحمات بازیکنان و حمایت تماشاگران بود که ما را به دیدار فینال جام حذفی رساند.»

پس از پایان فینال پنجشنبه، افراشته رئیس هیات مدیره باشگاه شاهین بوشهر بخاطر مشکلات مالی و عمل نکردن مسوولان به تعهداتشان از سمت خود استعفا کرد.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها