روزنامه گاردین در گزارش روز گذشته خود نوشت: افزایش نگرانی‌ها درباره تهدید دوجانبه دزدان دریایی و گروه‌های تروریست مرتبط با القاعده در سومالی، موجب شد که دولت انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی امکان حمله هوایی به پایگاه‌های آموزشی و مراکز لجستیک و پشتیبانی این گروه‌ها را مدنظر قرار دهند. به‌گزارش ایرنا، این روزنامه افزود: موضوع حمله هوایی به برخی مناطق سومالی اخیرا در جلسات شورای امنیت ملی انگلیس که به ریاست دیوید کامرون نخست وزیر تشکیل می‌شود، نیز مطرح شده است.
کد خبر: ۴۵۹۲۶۵

به نوشته این روزنامه، دولت انگلیس حمله به مناطق جنوبی سومالی را مدنظر دارد که گفته می‌شود دزدان دریایی و گروه الشباب در آن مناطق حضور دارند. بر اساس یکی از طرح‌های مطرح علیه دزدان دریایی سومالی، بالگردهای نظامی می‌توانند از کشتی‌های جنگی مستقر در اقیانوس هند به پرواز درآیند و به‌صورت هدفمند پایگاه‌هایی را در داخل خاک آن کشور هدف قرار دهند.

یکی از نگرانی‌های مقامات انگلیسی حضور اتباع انگلیسی – سومالیایی در اردوگاه‌های آموزشی الشباب است. موسسه پژوهشی خدمات متحده سلطنتی (راسی) در لندن اخیرا با انتشار گزارشی از حضور اتباع انگلیسی در اردوگاه‌های سومالی ابراز نگرانی کرد و نوشت: هم‌اکنون حدود 50 شهروند انگلیسی در این اردوگاه‌ها حضور دارند.

با توجه به وجود چنین نگرانی‌هایی است که دولت انگلیس امروز(پنجشنبه) یک اجلاس بین‌المللی را برای بررسی وضعیت سومالی در لندن برگزار می‌کند که بر اساس اعلام وزارت خارجه این کشور مقامات و نمایندگان حدود 50 کشور و سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای در آن شرکت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها