مدیر عامل سازمان آب منطقه‌ای تهران با اشاره به افزایش 100درصدی ذخیره آب سدهای پنج گانه استان تهران، اعلام کرد: امسال حجم آب ورودی به سدهای تهران حدود 147 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۵۵۹۴۸

خسرو ارتقایی امروز در نشست خبری با اشاره به دومین بارندگی عظیم سال آبی کشور در بهمن ماه سال آبی جاری در سطح استان‌های تهران و البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 245 میلیمتر سطح بارندگی در استان تهران و البرز بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش و در مقایسه با 44 سال گذشته حدود 63 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای تهران حجم ذخایر آبی در سدهای پنج گانه استان‌های تهران و البرز را بیش از 650 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در سد امیرکبیر 165 میلیون متر مکعب، سد لتیان 72 میلیون متر مکعب، سد لار 28 میلیون مترمکعب، سد طالقان 336 میلیون مترمکعب و سد ماملو 46 میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی شده است.

این مقام مسئول از افزایش 210 میلیون مترمکعبی ذخیره سازی آب در سدهای تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: همچنین امسال حجم آب ورودی به سدهای تهران حدود 147 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی همچنین حجم آب زراعی رها سازی شده در دشتهای اطراف تهران همچون دشت ورامین، کرج، کردان، رباط کریم و پاکدشت را بیش از 300 میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین در سال جاری آبی کشور استان‌های تهران و البرز بیشترین رشد حجم بارندگی را در بین استان‌های کشور در اختیار دارد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها