مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر  در برنامه هفته منابع طبیعی اعلام کرد:

دستاوردهای مهم در آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر از ایجاد 6 میلیون هکتار فضای سبز در کشور طی 10 سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۴۵۴

هوشنگ شریفی به فارس گفت: اداره‌کل منابع طبیعی در جهت توسعه و رشد فضای سبز و بهبود وضعیت کشاورزی در استان از همه توان و ظرفیت خود استفاده کرده و بویژه در سال جاری به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم.

وی از ایجاد 2500 هکتار فضای سبز و پارک در استان بوشهر خبر داد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مقرر شده این سازمان از سال 91 تا سال 93، بیش از 2500 هکتار پارک و فضای سبز با هدف بیابان‌زدایی در استان بویژه در شهرستان‌های کنگان و دیر اجرا کند.

برای اجرای این طرح بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. ‌شریفی با اشاره به تعهد دولت برای ایجاد 6 میلیون هکتار فضای سبز در کشور گفت: سهم استان بوشهر از این مقدار 156 هزار هکتار است که تمام دستگاه‌ها به ویژه شهرداری ها مامور اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 224 هزار هکتار جنگل در سطح استان وجود دارد، افزود: سیاست ما واگذاری جنگل ها و فضای سبز به شهرداری ها است.

مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر وضعیت شهرستان کنگان را خاص عنوان کرد و افزود: باید برای توسعه و رشد فضای سبز این شهرستان توجه بیشتری داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها