رئیس مرکز امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به ارائه لایحه دورکاری به هیات دولت گفت: در این لایحه پیش‌بینی شده مادران تا 2 سالگی فرزند از مرخصی بدون حقوق با استفاده از حق بازنشستگی و عیدی استفاده کنند و در ‌صورت تمایل تا سن 6 سالگی فرزندشان دور‌کار شوند.
کد خبر: ۴۵۲۷۷۱

مریم مجتهد‌زاده در گفت‌‌و‌گو با فارس افزود: ‌در این لایحه همچنین پیشنهاد شده مادران شاغلی که تمایل دارند تا 3 سالگی کودک دورکار شوند و بتوانند تا 6 سالگی فرزند به دورکاری خود ادامه دهند بدون این‌که موقعیت شغلی آنها به‌خطر بیفتد.

رئیس مرکز امور زنان گفت: طبق نظر تمام علما و روان‌شناسان 6 سال نخست زندگی در تربیت کودک بسیار مهم است و باید تحت حمایت روحی و روانی مادر قرار بگیرد، بنابراین در لایحه دورکاری به این موضوع توجه شده است.

مجتهد‌زاده تصریح‌کرد: توازن میان زن، امنیت خانواده و اشتغال با اجرای طرح دورکاری ممکن می‌شود و اجرای آن برای زنان شاغل بسیاری از مشکلات آنها را حل می‌کند؛ در حقیقت در طرح دورکاری، خرید خدمت را به جای خرید وقت خواهیم داشت؛ به این معنا که ممکن است کارمندی در محل کار حضور یابد، ولی بازدهی مفیدی نداشته باشد؛ ولی در طرح دورکاری خدمتی که افراد ارائه می‌دهند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها