تبلت ها جایگزین رایانه می‌شوند

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندان آمریکایی معتقدند که تبلت ها جایگزین رایانه ها خواهند شد.
کد خبر: ۴۵۲۰۲۷

نتایج تحقیقی که موسسه Poll Position با شرکت هزار و 155 آمریکایی بزرگسال بالای 18 سال انجام داد نشان می دهد که 46 درصد از آمریکایی ها معتقدند که دیر یا زود تبلت ها جایگزین تمام رایانه های شخصی خواهند شد و کاربران رایانه نیاز خواهند داشت که از یک نمایشگر چند لمسی، فروشگاه خرید برنامه های جانبی و یک اتصال «وای- فای» به اینترنت استفاده کنند.

به ویژه اشتیاق استفاده از تبلت در افراد بین 30 تا 64 سال بیش از سایر سنین بود.

درحالی که تنها یک سوم از نسل های جوان و سالمند (18- 29 و بالای 65 سال) درصد به انقراض رایانه های شخصی اعتقاد دارند.

این نتایج در شرایطی به دست آمد که «مایکل دل» مدیر اجرایی شرکت آمریکایی «دل» بر این باور است که دستگاه های جدید موبایل (تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند) تهدیدی برای بازار سنتی رایانه های شخصی به شمار می روند.

در حقیقت، این شرکت تولیدکننده رایانه به جای ورود به بازار تبلت ها در تلاش است تا موقعیت خود را در بازار جدید «فوق باریک ها» یا «اولترابوک ها» مستحکم کند.

این مفهوم جدید رایانه ها را شرکت «اینتل» بنیان نهاد و به زودی با محصول جدید «دل» که «XPS 13 Ultrabook» نام دارد غنی خواهد شد.

این رایانه قابل حمل، یک دستگاه فوق باریک با یک نمایشگر 13.3 اینچی مجهز به پردازشگر «اینتل» هسته i5 2467M یا هسته i7 2637M، حافظه SSD با گنجایش 128 یا 256 گیگابایت، حافظه رم چهار گیگابایت، اتصال «یو.اس. بی 2.0» و «یو.اس. بی 3.0» و باتری است که تقریبا 9 ساعت شارژ می ماند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها