روزنامه ایران روز گذشته در حالی تیتر نخست خود را با عنوان «رد صلاحیت حامیان گفتمان احمدی‌نژاد» به گزارشی درخصوص ردصلاحیت‌های اعلام شده توسط وزارت کشور اختصاص داد که هیچ اشاره‌ای به اسامی کاندیداهای رد صلاحیت‌شده با این گرایش فکری نکرد.
کد خبر: ۴۵۱۷۵۷

به گزارش «جام‌جم»، این روزنامه در حالی این تیتر را برای گزارش خود انتخاب کرده که در میان افراد تایید‌ صلاحیت شده توسط وزارت کشور اسامی افرادی نظیر عباس امیری‌فر از حامیان معروف گفتمان مورد نظر دیده می‌شود. وی چند ماه قبل به اتهام همکاری با جریان خاص مدتی را بازداشت بود.

هرمز؛ کابوس فرمانده آمریکایی

فرمانده ‌نیروهای‌دریایی‌آمریکا گفت: آمادگی برای جنگ احتمالی با ایران در تنگه هرمز کابوس خواب‌هایم شده است.

به گزارش فارس و به نقل از سی‌بی‌اس، دریاسالار جاناتان گرینرت که ماه سپتامبر به عنوان فرمانده عملیات دریایی منصوب شد، افزود: اگر از دلیل شب‌زنده‌داری‌های من سوال شود، می‌گویم تنگه هرمز و تحولات اخیر خلیج‌فارس علت آن است. اظهارات گرینرت به دنبال تهدیدات ماه گذشته ایران به منظور بستن تنگه‌هرمز در صورت هر گونه تعدی به ایران است. تنگه‌هرمز یکی‌ از مهم‌ترین خطوط کشتیرانی برای انتقال نفت در دنیاست.

چین از تحریم‌های ایران حمایت نمی‌کند

آکادمی روابط بین‌الملل مدرن چین اعلام کرد، پکن از تحریم نفت ایران توسط آمریکا حمایت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری ایتارتاس با اعلام این خبر افزود: چین به دلایل عملی و نظری نمی‌تواند نفت ایران را رها کند. پکن 20 درصد نفت صادراتی ایران را وارد می‌کند.

تیموثی گیتنر، وزیر خزانه‌داری آمریکا از روز سه‌شنبه برای ارائه توضیحاتی درباره موضع واشنگتن علیه ایران وارد پکن شده است. چین تاکید دارد تحریم و تهدید راه‌حل مناسبی برای مناقشات محسوب نمی‌شود. گیتنر در سفرش به پکن با معاون رئیس‌جمهور چین دیدار و با وی درباره همکاری تجاری اقتصادی دو جانبه و احیای اقتصاد جهانی مذاکره کرد.

نجات 6 دریانورد ایرانی

پنتاگون اعلام کرد یک کشتی آمریکایی روز سه‌شنبه 6دریانورد ایرانی را که قایق آنها آسیب دیده بود در خلیج‌فارس نجات دادند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی گفتند: دریانوردان ایرانی که پس از صدمه دیدن موتور قایقشان قادر به حرکت نبودند، از کشتی آمریکایی که در 90 کیلومتری جنوب شرق بندر ام‌قصر عراق در حال عبور از نزدیکی آنها بود، درخواست کمک کردند. بنابر گفته آمریکایی‌ها، پس از نجات ایرانی‌ها به مراقبت پزشکی از یکی از افرادی پرداخته شد که جراحاتی نه چندان جدی دیده بود. در بیانیه نیروی نظامی آمریکا آمده است که مالک قایق ایرانی با نام یاحسن از نیروهای آمریکایی تشکر کرده است.

کلینتون خواستار توقف غنی‌سازی در فردو شد

وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به خبر رسانه‌های غربی مبنی بر آغاز غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردو، خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم شد و مدعی شد که هیچ توجیهی برای تولید اورانیوم غنی شده در این سایت وجود ندارد.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون روز گذشته در واکنش به خبر رسانه‌های غربی مبنی بر آغاز غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردوی قم، از ایران خواست فورا به غنی‌سازی اورانیوم پایان دهد. ادعاهای وزیر امورخارجه آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های غربی به نقل از یک مقام ایرانی و برخی دیپلمات‌ها در وین اعلام کردند ایران غنی‌سازی اورانیوم در فردو را آغاز کرده است. علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران در فردو و نطنز زیرنظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد. این مطلب به تایید آژانس هم رسیده است. تهران اعلام کرده است از اورانیوم با غنای 20 درصد خود برای تولید سوخت رآکتورهای تحقیقاتی تولیدکننده رادیوایزوتوپ برای درمان بیماران سرطانی استفاده خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها