دولت 7 طرح بزرگ برای اصلاحات ساختاری در کشور دنبال می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها طرح تحول نظام مالیاتی است

رئیس‌جمهور: نظام مالیاتی و بانکی با همراهی مجلس متحول می‌شود

رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت همگان در اداره و ساختن کشور گفت: اداره یک کشور فقط برعهده یک قوه نیست، همه باید کمک کنند و در اداره کشور مشارکت داشته باشند. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد دیروز در همایش تبیین طرح تحول نظام مالیاتی با بیان این‌که این طور نیست که برخی ارباب باشند و فقط دستور بدهند، افزود: جامعه‌ای موفق است که آحاد آن در همه کارها مشارکت فعال داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۴۲۰۸

رئیس‌جمهور با اشاره به این که بخش مهمی از اطلاعات و اسناد مورد نیاز برای اخذ مالیات در مراکز ثبت اسناد وجود دارد و قابل دسترسی است، اظهار کرد: ثروتی که در ثبت اسناد و املاک از طریق معاملات املاک یا سایر معاملات جابه‌جا می‌شود کمتر از بازار و مبادله کالا در کشور نیست. شاید سالانه بیش از یک میلیون معامله در کشور انجام می‌شود که این معاملات باید شفاف‌سازی و مالیات مربوط به آنها پرداخت شود.وی با تاکید بر همکاری خوب مجلس در زمینه‌های مختلف با دولت افزود: در خصوص اصلاح قانون گمرک خوشبختانه مجلس خوب همراهی کرد و ان‌شاالله در زمینه اصلاحات مربوط به قانون تحول نظام مالیاتی و اصلاح نظام بانکی هم مجلس همراهی کند تا بتوانیم سر فصل‌های مربوط به این طرح‌ها را عملیاتی کنیم.

پرداخت مالیات، جلوه مشارکت در اداره کشور

وی پرداخت مالیات را بالاترین جلوه مشارکت در اداره اقتصاد کشور دانست و افزود: اهمیت پرداخت مالیات و مشارکت در این زمینه، درست همانند اهمیت مشارکت و تلاش همه افراد جامعه برای ساختن کشور است.

رئیس‌جمهور خطاب به دستگاه‌های دولتی فعال در امر مالیات گفت: طرح تحول نظام مالیاتی را خیلی جدی بگیرید، همه چیز باید شفاف باشد و هیچ لایه مبهم و متناقضی نباید در روند نظام مالیاتی وجود داشته باشد.احمدی‌نژاد تاکید کرد که روند دریافت و پرداخت مالیات باید به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شود که پیچیده نباشد و انجام آن از سوی مردم به سادگی قابل انجام و قابل محاسبه باشد.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد در محاسبات مالیات باید مراقبت شود تا عدالت رعایت شود و مبادا در گوشه‌ای کسی به خاطر این که رقم ناچیزی نصیب او شود، ارقام هنگفت را جابه‌جا کند.رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت هفت طرح بزرگ را برای اصلاحات ساختاری در کشور دنبال می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها طرح تحول نظام مالیاتی است.

وی با اشاره به این که برخی این سوال را مطرح می‌کنند که چرا ما باید با وجود داشتن درآمد نفتی مالیات بدهیم، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی ما این است که برخی فکر می‌کنند پرداخت مالیات پول زور است و به روش‌های مختلف سعی می‌کنند از زیر بار پرداخت مالیات فرار کنند.

وی یادآور شد: ممکن است در ذهن بعضی‌ها این تصور وجود داشته باشد که ما نفت داریم و به جای پرداخت مالیات باید از پول نفت خرج کرد؛ اما آیا نفت یک منبع و ثروت پایدار و همیشگی است؟ آیا ما اجازه داریم که تمام دارایی‌ها و منابع را برای نسل امروز خرج کنیم و به فکر نسل‌های آینده نباشیم؟احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش، مالیات را به معنای حق مشارکت افراد در ساختن و اداره کشور دانست و گفت که همه افراد باید با توجه به میزان درآمد خود این حق مشارکت را بپردازند.

از اصول کوتاه نمی آییم

رئیس‌جمهور همچنین در دیدار جمعی از علما و روحانیون با تاکید بر این‌که دولت با همه توان و تا آخر روی اصول و ارزش‌ها ایستاده است، گفت: اگر همه دنیا هم علیه ما بسیج شوند، ذره‌ای از خط نورانی انقلاب و ولایت کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: کسی طرفدار راستین ولایت است که برای اعتلای جامعه ولایی سر از پا نشناسد و تمام وجود خود را صرف خدمت و آبادانی جامعه کند.رئیس‌جمهور با بیان این‌که اسلام منطبق بر فطرت انسانی است، اظهار کرد: اگر توده‌های مردم در مقابل دعوت به اسلام ناب قرار بگیرند، بدون هیچ مقاومتی آن را با تمام وجود خواهند پذیرفت؛ همچنان که ملت ایران زمانی که با حقیقت اسلام مواجه شد، آن را پذیرفت.

رئیس‌جمهور افزود: درس امام حسین (ع) درس عشق و محبت است و بدون عشق توحید هم پایدار نخواهد ماند، بنابر این باید روح پیام و دعوت ما نیز بر اساس عشق و محبت و عدالت باشد و اگر خدای ناکرده کسی به دنبال حفظ قدرت و تثبیت سیطره خود باشد باید بداند که این موضوع پایدار نخواهد ماند.احمدی‌نژاد با بیان این‌که پیروی از ولایت معیار دارد و کسی با ادعا نمی‌تواند خود را پیرو ولایت جلوه دهد، گفت: ولایت به معنای عشق و عدالت است و رابطه ولایت با مردم رابطه عاشقانه است. هر کس که یار و پشتیبان ولایت باشد همچنان که امیرالمومنین‌‌علی (ع) توصیه کرده‌اند باید در این مسیر با ورع و اجتهاد قرار بگیرد و از خواسته‌های نفسانی، خودخواهی، عصبیت‌ها، زیاده‌خواهی و قدرت‌طلبی به دور شود.رئیس‌جمهور افزود: ورع و اجتهاد یعنی این‌که انسان نسبت به مشکلات مردم و جامعه و رفع فقر، فاصله طبقاتی، بی‌عدالتی و ضعف‌ها، دلسوزی داشته و تلاش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها