معاون رییس جمهور مطرح کرد:

منطقه آزاد انزلی الگوی اقتصاد مقاومتی

سرمایه‌گذاری 2300 میلیاردی در انزلی

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: مجموع سرمایه‌های ثابت و اولیه مجوزهای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی صادر شده در هفت ماهه امسال در منطقه آزاد انزلی رقمی درحدود 2300میلیارد ریال است.
کد خبر: ۴۳۷۷۵۵

 به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد انزلی،علیرضا بهمنی روز دوشنبه در جلسه‌ای با مسوولان این منطقه اظهار کرد: مجوز 71 پروژه سرمایه‌گذاری و مجوز فعالیت اقتصادی با میزان اشتغالزایی افزون بر دو هزار نفر طی این مدت صادر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص نوع گرایش مجوزهای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی صادر شده در این منطقه اضافه کرد: عمده حوزه‌های فعالیتهای مجوزهای صادر شده در زمینه‌های تولیدی، خدماتی، بازرگانی و صنعتی است.

وی تعداد مجوز پروژه‌های سرمایه‌گذاری صادر شده را 16 و شمار مجوز فعالیت‌های اقتصادی را نیز 55 عدد اعلام و تصریح کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گردشگری،‌های تک(high ــ tech ) صنایع غذایی، تجهیزات و ادوات پزشکی و کمک پزشکی، صنایع ساختمانی، چوبی، سلولزی، تجهیزات الکترونیک و ایمنی است.

به گفته وی از 55 مجوز فعالیت اقتصادی صادره طی مدت هفت ماهه گذشته، دو مورد در حوزه صنعت، 41 مورد در زمینه بازرگانی و 12 مورد نیز خدماتی بوده است.

بهمنی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف 100 درصد، اعطای معافیت مالیاتی 20 ساله به فعالان اقتصادی این محدوده منطقه، امکان ورود اتباع خارجی (مانند نیروهای متخصص) از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز به منطقه آزاد بدون نیاز به روادید قبلی، امکان اجاره زمین به سرمایه‌گذاران خارجی به همراه معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای مواد اولیه در محدوده منطقه را از مهم‌ترین مزایای قانونی سرمایه‌گذاری در محدوده این منطقه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیکی به پایتخت کشور و مراکز صنعتی اقتصادی داخلی و بازار کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز، دارا بودن مزیتها و ظرفیتهای ترانزیتی و حمل و نقل در بخش‌های حمل و نقل ریلی،دریایی و جاده ای، قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال – جنوب و مزایای قانونی، توان سودآوری و بهره وری سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه را مضاعف می‌کند.

رییس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان تاکید کرد:از تمامی سرمایه‌گذاران در حوزه‌های گردشگری، بازرگانی و تولیدی – صنعتی به منظور سرمایه‌گذاری در این منطقه استقبال می‌کنیم.

منطقه آزاد تجاری ــ صنعتی انزلی شهریور 1382 مصوب شد و اساسنامه آن مرداد 1383 به تایید هیات دولت رسید و نقشه محدوده خرداد 1384 ابلاغ شد.

این منطقه شامل محدوده‌ای به مساحت تقریبی 3200 هکتار خشکی و تا عمق دو کیلومتر از آبهای ساحلی است که در سه محدوده جدا از هم شامل ناحیه گلشن و فاز تجارت به مساحت 2091 هکتار، منطقه شهرک صنعتی حسن رود و ناحیه اطراف آن به مساحت 946 هکتار و محدوده بندری منطقه آزاد انزلی به مساحت 106 هکتار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها